کد خبر: ۳۱۹۷۶۶
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
0
پول نیوز - زمانی که از کارشناس صنعت خودرو دلیل افزایش قیمت خودرو را جویا می شویم، همواره نوک پیکان را به سمت دولت گرفته و دولت را مقصر و نقش آفرین اصلی افزایش قیمت‌ها دانسته اند.

به گزارش پول نیوز، مدتی است در بازار خودرو شاهد روند افزایش قیمت این محصول هستیم که باعث ایجاد التهاب در این صنعت شده است. افزایش سرسام آور و بدون منطق قیمت خودرو موضوع جدیدی نیست و از آن دسته موضوعاتی است که همواره نقل محافل بوده و داد مردم را درآورده است.

محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روزهای آینده، گفت: مدیریت کشور در مورد قیمت خودرو دچار التهاب شده که در نتیجه آن باعث زیان ۳۵ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۷ است. در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۸ هزار میلیارد تومان به زیان خودروسازان اضافه شده است.

او بیان کرد: دولت به هیچ عنوان نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند؛ چرا که باعث ضرر و زیان در صنعت خودرو می‌شود. هم اکنون به دلیل دخالت دولت، قیمت خودرو رو به افزایش است و تا زمانی که این دخالت‌ها وجود دارد قیمت آن سیر صعودی خواهد داشت.

نجفی منش گفت: دولت نباید هیچ کاری به قیمت اقلام داشته باشد و خودرو مانند نان شب نیست که حتما دولت در آن دخالت کند.

او تشریح کرد: در کل ۴۳ هزار میلیارد تومان خودروساز و ۱۰ هزار میلیارد تومان قطعه ساز زیان انباشه در صنعت خودرو داند که تنها دلیل آن دخالت دولت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: