April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجوز وزارت صمت کار دست این زغالسنگی داد؛
کد خبر: ۳۱۹۸۲۴
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
۱
پول نیوز - در حالی که افزایش بهای تولید می رفت تا کار دست «کپرور» بدهد، فروش سرمایه گذاری ها درآمد تازه به رگ های شرکت تزریق می کند.

«کپرور» کم نیاورد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «فرآوری زغالسنگ پرورده طبس» در نیمه نخست سال جاری 423 ريال سود ساخت که تنها یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نشان می دهد.
این در حالی است که مبلغ فروش محصولات رشد مطلوب 45 درصدی را تجربه کرده بود اما؛ افزایش بهای خرید زغال خام، اجازه نداد تا شیرین کامی این زغالسنگی خیلی دوام داشته باشد. با رشد شدید هزینه های تولید، سود ناخالص افت 28 درصدی را در مقایسه با 6 ماهه ابتدایی سال 97 افتاد.

«کپرور» کم نیاورد

رشد درآمدهای عملیاتی تنها ناشی از افزایش نرخ های فروش کنسانتره زغالسنگ است و مقدار فروش با افت مواجه شده است. در واقع، به خوبی می توان نشانه های رکود اقتصادی را در مقدار فروش شرکت ها مشاهده کرد و در صورتی که نرخ ها افزایش نمی یافت، اوضاع شرکت ها به مراتب بدتر از اکنون بود.
در این میان، تنها درآمد سرمایه‌گذاری‌ها به کمک «کپرور» رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
زارع
-
23:25 - 1398/08/19
مرسی از جدول
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: