April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
حق سهامداران این سیمانی مشخص شد؛
کد خبر: ۳۱۹۹۰۲
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
0
پول نیوز - شرکت سیمان مازندران حق تقدم های استفاده نشده را به فروش رساند؛ آن هم به قیمتی که برای سهامداران مطلوب بود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت سیمان مازندران در اواخر خرداد ماه افزایش سرمایه 411 میلیارد ريالی معادل 33 درصد را در مجمع خود به تصویب رساند تا از این پس با سرمایه 1644 میلیارد ريالی به کار خود ادامه دهد.

از آن جا که این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی بود، حق تقدم ها در جریان خرید و فروش قرار گرفتند. در تاریخ مقرر، بیش از 400 میلیون حق تقدم توسط سهامداران مورد استفاده قرار گرفت و تنها نزدیک به 11 میلیون حق تقدم استفاده نشده باقی ماند.

از همین رو، «سمازن» اقدام به حراج حق تقدم های استفاده نشده کرد که جمعا به مبلغ 21 میلیارد ريال به فروش رسید و با کسر کارمزد فروش، به هر حق تقدم استفاده نشده، 1961 ريال تخصیص یافت.

«سمازن» و یک گام دیگر به سمت سرمایه نو

این در حالی است که قیمت کنونی هر سهم «سمازن» 3632 ريال است و حق تقدم های آن در آخرین روز مشخص شده، به قیمت هر سهم 2008 ريال معامله شد. بنابراین، کسانی که در فرایند نسبت به فروش حق تقدم های خود در موعد مقرر اقدام نکردند، چندان متضرر نشدند و تفاوت قیمت چندانی بین قیمت آخرین روز معامله حق تقدم ها و قیمت فروش حق تقدم های استفاده نشده، وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: