April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
افق سرمایه های نو در چشمان این شرکت؛
کد خبر: ۳۲۰۰۱۴
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
0
پول نیوز - «افق» خبر از افزایش سرمایه داد و به تقصیل پیش بینی خود از عملکرد سال جاری را به نمایش گذاشت.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش» خبر از افزایش سرمایه نسبتا سنگین داد.

بر اساس این گزارش، افق کوروش در نظر دارد سرمایه 1000 میلیارد ريالی کنونی را با 200 درصد افزایش به 3000 میلیارد ريال برساند.

این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران اجرا خواهد شد و هدف از آن اجرای طرح توسعه عنوان شده است.

قرار است بخشی از منابع حاصل از افزایش سرمایه صرف خرید 200 دستگاه کامیونت جهت بهبود ناوگان حمل و نقل شرکت شود. این اقدام موجب کاهش بهای تمام شده شرکت می شود. علاوه بر این، توسعه شعب فروشگاهی نیز در دستور کار قرار دارد تا در سال 99 حدود 500 فروشگاه و در سال 1400 حدود 400 فروشگاه به شمار فروشگاه های افق کوروش افزوده شود.

نکته قابل اهمیت برای سهامداران «افق» این است که افزایش سرمایه مذکور بر سود سال جاری اثری ندارد و از سال های آتی درآمدزایی شرکت را دستخوش تغییرات مثبت می کند.

«افق» برآورد کرده سود خالص سال 99 به 8489 میلیارد ريال برسد که از مبلغ 4777 میلیارد ريالی سال 98 حدود 78 درصد بیشتر است.

در پایان باید خاطرنشان کرد که این شرکت تا پایان هفتمین ماه از سال جاری توانسته 44 هزار و 790 میلیارد ريال درآمد فروش کسب کند که معادل 45 درصد رقم پیش بینی شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه است. بنابراین، «افق» باید در 5 ماه باقی مانده از سال جاری 54 هزار میلیارد ريال درآمدزایی داشته باشد. البته با توجه به افزایش حجم فروش در روزهای نزدیک به نوروز، انتظار می رود رقم پیش بینی شده محقق شود.

سبد سرمایه «افق کوروش» بزرگتر می شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: