سناریوی " محرمانه" شب جمعه دولت برای مردم/ مردم خوابند؛ بنزین را گران کنید!!
کد خبر: ۳۲۰۱۷۸
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
0
پول نیوز - با وجود تکذیبیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اما زمزمه ها خبر از افزایش قیمت بنزین میدهد بطوریکه اجرایی شدن این طرح با رمز چراغ خاموش قوت گرفته است.

 
به گزارش خبرنگار پول نیوز، در حالی که دو روز گذشته، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین را، شایعه و گمانه‌زنی عنوان کرد اما؛ گفته های برخی جایگاه داران این خبر را تایید می کند.
 
شب گذشته برخی از جایگاه داران عنوان کردند: نامه ای مبنی بر دستور افزایش قیمت بنزین حوالی ساعت ۷ بعد از ظهر به جایگاه ها ابلاغ گردیده که پس از چند ساعت یعنی نیمه شب گذشته؛ ابلاغیه ای جدید به آنها دادند و دستور توقف موقت این طرح، تا اتمام اجلاس مدیران عامل شرکت ها، هلدینگ ها و مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی را صادر کردند.

با وجود تکذیب طرح افزایش قیمت بنزین به‌تازگی افزایش قیمت این حامل انرژی در قالب پیشنهاد دولت به شورای هماهنگی سران قوا داده شده است. این افزایش در شرایطی مطرح شده که معلوم نیست سهم مردم در قالب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها چه میزان از این رشد قیمت خواهد بود.
 
همزمان با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره قطعی بودن افزایش قیمت بنزین و اظهار نظر چند نماینده مجلس درباره این موضوع مهم، سردبیر یک رسانه منتسب به صدا و سیما در صفحه شخصی خود در توییتر پستی منتشر و قیمت نهایی، میزان سهمیه و زمان آغاز سهمیه‌بندی را در آن اعلام کرد.
 

بر اساس آنچه در پست این خبرنگار آمده بود، سهمیه بنزین ماهانه ۶۰ لیتر و بهای بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است. ضمن اینکه مالکان خودرو‌ها می‌توانند بنزین آزاد را با بهای هر لیتر ۲۵۰۰ تومان از جایگاه‌ها دریافت کنند. زمان آغاز سهمیه‌بندی هم پنجشنبه این هفته یا شنبه هفته آینده اعلام شده بود. اما گمانه زنی ها این قیمت را در جایگاهها ۳ هزار تومان اعلام کردند.

در این میان احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس چند روز پیش در صفحه شخصی خود در توییتر درباره افزایش قیمت بنزین نوشته بود: شنیده شده دولت در چند روز آینده برای جبران کسری بودجه سهمیه‌بندی بنزین را اجرایی می‌کند و قیمت را افزایش می‌دهد … دولت باید طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها بخشی از درآمد افزایش قیمت بنزین را به حساب مردم واریز و بخشی را صرف دارو و درمان کند.»

در حالیکه صبح امروز پول نیوز خبر گرانی بنزین در شب جمعه را اعلام کرده بود، ساعت 24 این خبر رسما توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام شد. از این پس، نرخ بنزین سهیمه ای برای خودروهای سواری (ماهانه 60 لیتر) با کارت سوخت شخصی هر لیتر  1500 تومان و بنزین آزاد به مبلغ 3000 تومان محاسبه خواهد شد.
برچسب ها: بنزین ، قیمت ، افزایش ، جایگاه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: