عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با پول‌نیوز خبر داد:
کد خبر: ۳۲۰۱۸۶
۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
0
پول نیوز - رئیس جمهور در 15 آذر ماه بودجه سال 99 را تقدیم مجلس خواهد کرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به نزدیک شدن به 15 آذر و تقدیم لایحه بودجه 99 از سوی دولت به مجلس، گفت: طبق اطلاع موثقی که از سازمان برنامه و بودجه کسب کرده‌ایم، قرار است دولت لایحه بودجه سال 99 کل کشور را در روز 15 آذر تقدیم مجلس می‌شود.

وی، یکی از شاخص‌های بودجه سال 99 را ثبات قیمت ارز دانست و اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده و تصمیم سازمان برنامه و بودجه، قرار است نرخ ارز در بودجه سال آینده ثبات نسبی داشته باشد، به نحوی‌ که ارز چند نرخی در بودجه سال آینده نخواهیم داشت.

عضو هیات‌رئیسه مجلس نرخ واقعی قیمت ارز با توجه به شرایط بازار را 8 هزار و 500 تومان برای دلار ارزیابی کرد و گفت: به احتمال بسیار زیاد دولت نرخ دلار در بودجه سال آینده را براساس همین رقم پیش‌‌بینی کرده است.

ثبات قیمت ارز در بودجه 99 / دلار 8500 تومانی برای سال 99

یوسف‌نژاد در عین حال که به بازار آزاد در نرخ‌گذاری ارز معتقد است، اما اعتقاد دارد که دولت باید دست واسطه‌ها و دلالان را از بازار ارز کوتاه کند.

وی افزود: جولان دلالان و واسطه‌ها در بازار ارز موجب به‌هم ریختگی بازار شده و فضا را برای فعالیت‌های اقتصادی و نیز قیمت‌گذاری برای کالاهای اساسی نیز غبارآلود می‌کند، به نحوی که امروز شاهدیم با وجود کاهش نرخ ارز نسبت به چند ماه اخیر، اما قیمت کالاهای اساسی کاهش نیافته و یا بعضا افزایش نیز داشته است.

نماینده مردم ساری در مجلس، یکی از مشکلات موجود در حوزه بازار ارز را چندنرخی بودن آن عنوان و تأکید کرد: یکی از انتظارات ما از دولت این است که سیاست‌‌هایی در جهت ارز تک‌نرخی در پیش بگیرد، الآن شاهدیم که ارز با چند نوع نرخ ارز می‌شود که این به بازار آسیب وارد کرده است، البته پیش‌بینی‌هایی برای ارز تک‌نرخی در بودجه سال 99 از سوی دولت شده است.

عضو هیات‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سیاست‌های ارزی بانک مرکزی از ارکان اصلی تغییر رتبه مالی ایران در منطقه و حتی در جهان بوده و این تصمیمات منجر به کاهش نرخ ارز و رسیدن آن به شرایط فعلی شده، هرچند معتقدیم قیمت واقعی ارز در حال حاضر رقمی پایین تر از 7 تا 8 هزار تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: