کد خبر: ۳۲۰۲۱۴
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
0
پول نیوز - احمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم دولت بدون هماهنگی با مجلس بوده و به‌طور قطع باید بررسی‌های بیشتری نسبت به آن صورت گیرد.

احمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پو‌ل‌نیوز با اشاره به افزایش قیمت بنزین که طی روزهای اخیر انجام شده است، گفت: این تصمیم دولت بدون هماهنگی با مجلس بوده و به‌طور قطع باید بررسی‌های بیشتری نسبت به آن صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس در قالب لایحه بودجه 98 به دولت برای اصلاح قیمت حامل‌‌های انرژی، به‌خصوص بنزین مجوز داده بود، اظهار داشت: این مجوز دلیلی بر افزایش یک باره قیمت بنزین نبوده، بلکه طبق مصوبه مجلس، دولت می‌بایست با شیب ملایم و فراهم کردن ساختارهای لازم، نسبت به هرگونه افزایش قیمت و یا اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی اقدام می‌کرد.


افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع مجلس

 

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصمیم دولت برای افزایش یک باره قیمت بنزین را موجب وارد آمدن شوک تومی به بازار دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین موجب تورم بیش از 50 درصدی در قیمت کالاهای اساسی خواهد و این میزان به تورم و رکود مزمنی که بر اقتصاد کشور حاکم است، غلبه خواهد کرد.

خدابخشی، همچنین تصمیم اخیر برای افزایش قیمت بنزین را غیرکارشناسی و ناپخته توصیف کرد و یکی از تبعات آن را کوچک شدن سفره مردم و اقشار ضعیف و کم‌درآمد دانست و افزود: باید در تصمیم اخیر دولت برای افزایش قیمت بنزین تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به وضع معیشتی و اقتصادی مردم از حیث تأمین کالاهای اساسی، گفت: با وجود تحریم‌های موجود و نیز ناکارآمدی دولتمردان در بهبود شرایط اقتصادی، شاهد تورم افسارگسیخته در قیمت کالاهای اساسی هستیم و از طرف دیگر نیز اعلام می‌کند که توان لازم برای افزایش حقوق و دستمزد را ندارد، بنابراین افزایش قیمت بنزین موجب فشار بیشتر به اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به‌طور قطع قیمت بنزین نیازمند اصلاح است، اما می‌بایست پیش از هرگونه تصمیم‌گیری، زیرساخت‌های آن فراهم شود تا اقشار آسیب‌پذیر از تبعات ناشی از افزایش قیمت‌ها در امان بمانند.

برچسب ها: مجلس ، انرژی ، قیمت بنزین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: