کد خبر: ۳۲۰۳۴۳
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
0
پول نیوز - عضو اتاق تعاون ایران معتقد است با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه دولت در ماه‌های گذشته، امروز وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایران به طور جدی بهتر شده و تولیدات به سمت کیفی‌سازی حرکت می‌کند.

به گزارش پول نیوز، مجید محمدی اظهار کرد: پس از برنامه کلانی که برای حمایت از تولید ملی اعلام ش، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تلاش جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار داده و ما از نزدیک شاهد بوده‌ایم که با وجود محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های کلانی در این زمینه اجرایی شده است.

به گفته وی، نخستین نتیجه این حمایت‌ها افزایش قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و بهبود کیفیت محصولات آن‌ها بوده است.

عضو اتاق تعاون ایران با بیان این‌که امروز محصولات دانش‌بنیان ایرانی توان صادرات پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این‌که امروز اقتصاد دنیا به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کند، گسترش حوزه فعالیت این شرکت‌ها در ایران نه تنها به بهبود کیفیت برای تامین نیاز‌های داخلی منجر شده که حتی در بازار‌های صادراتی نیز فضای جدید برای ایران به وجود آورده است.

محمدی با تاکید بر این موضوع که با اصلاح برخی ناهماهنگی‌ها می‌توان سرعت رشد در این حوزه را نیز افزایش داد، بیان کرد: در صورتی که سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی قدری بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنند، می‌توان انتظار داشت که بخشی از مشکلات امروز نیز برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که می‌توان با اجرای آن تغییر مثبت در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان اجرایی کرد، تغییر در مسیر ارائه‌ی تسهیلات است. امروز با توجه به مشکلات مالی که تولیدکنندگان دارند ارائه‌ی تسهیلات بیشتر به آن‌ها می‌تواند به بدهکار شدنشان منجر شود، اما در صورتی که این تسهیلات در اختیار خریداران قرار گیرد، از یکسو تامین مالی بنگاه‌ها، سرعت خواهد گرفت و از سوی دیگر قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز بالا می‌رود.

به گزارش ایسنا، دولت اعلام کرده در شرایط تحریم با تمام توان خود از فعالیت‌های تولیدی کشور دفاع خواهد کرد تا در کنار تبیین نیاز‌های داخلی بازار صادرات غیرنفتی کشور گسترش یابد.

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد که صادرات غیرنفتی ایران در هفت ماهه ابتدایی امسال از نظر وزنی رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: