April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
معاون وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد؛
کد خبر: ۳۲۰۳۶۳
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
0
پول نیوز - معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد که ۵ آبان امسال تعرفه‌های ترجیحی ایران و اوراسیا اجرایی شد که باید نحوه اجرای تعهدات اتحادیه اوراسیا در قبال صادر کنندگان ایرانی صحت سنجی شود.

صادرات ۱۶ میلیون دلاری ایران

به گزارش پول نیوز، علی اکبر مهرفرد امروز در هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران افزود: از ۵ آبان امسال، ایران تخفیفات به صادر کنندگان کشور‌های عضو اوراسیا را آغاز کرده است، اما در مورد تخفیفاتی که ۵ کشور اوراسیا به صادر کنندگان ایرانی می‌دهند حرف‌های ضد و نقیضی گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی صادرکنندگان اعلام می‌کنند از تخفیفات تعرفه ترجیحی برخوردار شده اند و برخی دیگر آن را رد می‌کنند اضافه کرد: در ۲۳ روزی که از اجرایی شدن تعرفه‌های ترجیحی میان ایران و اوراسیا می‌گذرد ۱۶ میلیون دلار صادرات به این کشور‌ها داشته ایم که باید مسئولان ذیربط گزارش دهند که آیا صادر کنندگان ایرانی از این تخفیفات برخوردار شده اند یا خیر و اینکه برای چه تعداد از صادر کنندگان این تخفیفات اعمال شده است.

مهر فرد گفت: درحالیکه طرف ایرانی تخفیفات را برای صادر کنندگان کشور‌های عضو اوراسیا از جمله صادر کنندگان روسی اعمال می‌کند باید پیگیری و مشخص شود اگر طرف اوراسیا به تعهدات خود عمل نمی‌کند طرف ایرانی نیز اجرای تعهدات و اعمال تخفیفات را متوقف کند.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۵ آبان امسال تعرفه‌های ترجیحی ایران و اوراسیا اجرایی شد که با توجه به اجرای تعهد ایران، باید نحوه اجرای تعهد اوراسیا در قبال صادر کنندگان ایرانی صحت سنجی شود.

منبع: صداو سیما

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: