April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک نماینده مجلس در گفت و گو با پول نیوز بیان کرد:
کد خبر: ۳۲۰۵۲۵
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
0
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی کشور، موجب تشدید تورم 40 درصدی شده و از طرف دیگر روند فعالیت‌‌های عمرانی را نیز کُند می‌کند.

سیدعلی ادیانی‌راد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به تصمیم اخیر شورای هماهنگی سران قوا برای افزایش قیمت بنزین، گفت: گران شدن قیمت بنزین منطقی نیست و بدون شک افزایش نرخ آن در کشور عواقب بسیار خطرناکی به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: دولت در موضوع حذف یارانه و بنزین و حامل‌های انرژی، دست مجلس را بسته است، به این معنی که هر زمان که بخواهد و اراده کند، می‌تواند قیمت بنزین را تغییر دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: مجلس اختیار حذف یارانه حامل‌های انرژی را به دولت داده است، بنابراین معتقدم نمایندگان مجلس در این زمینه در حق ملت جفا کرده‌اند؛ دولت در بودجه‌های سنواتی طبق سال‌‌های گذشته، منابع لازم برای تخصیص یارانه به بنزین را پیش‌بینی می‌کرد اما؛ در لایحه بودجه سال 98 دولت منابع یارانه‌ای برای بنزین لیتری هزار تومانی را پیش‌بینی نکرد و از طرف دیگر مجلس هم در برابر این اقدام دولتسکوت کرد.

ادیانی‌راد اضافه کرد: دولت ریاکارانه و در غفلت نمایندگان مجلس توانست با یک نقشه حساب شده و با پنهان‌کاری در ازای حذف ردیف یارانه‌ای برای بنزین در بودجه سنواتی، موضوع افزایش قیمت آن را در سال 98، عملیاتی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش قیمت بنزین باید از مسیر قانونی آن در مجلس تصویب شده باشد، البته این افزایش قیمت، به‌طور قطع تورم گسترده‌ای در کشور ایجاد می‌کند که به مصلحت مردم نیست.

 

برچسب ها: بودجه ، بودجه 99
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: