April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۵۳۶
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
0
پول نیوز - نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ما از دولت این است که نظارت کند تا یارانه بنزین به دهک‌های پایین تعلق گیرد.

حسین امیری‌خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به تصمیم شورای هماهنگی سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: فارغ از اینکه این تصمیم درست یا نادرست بوده است، باید به این نکته توجه شود که مجلس در قالب قانون برنامه ششم توسعه به دولت مجوز داده بود که قیمت بنزین هر سال 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح قیمت سوخت می‌بایست صورت گیرد، زیرا حجم عظیمی از بودجه دولت صرف پرداخت یارانه به بنزین می‌شود، اظهار داشت: طبق برآوردها، دولت روزانه 21 میلیون دلار برای بنزین یارانه پنهان پرداخت می‌کند که این روند حتما می‌بایست اصلاح می‌شد که تصمیم شورای هماهنگی سران قوا تا حدودی به واقعی کردن قیمت سوخت منجر شد.

دولت بر تخصیص یارانه بنزین به دهک‌های پایین نظارت کند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از روش دولت برای اعلام تصمیم جهت افزایش قیمت بنزین، گفت: معتقدم اشتباهی در اعلام اتخاذ این تصمیم در شورای هماهنگی سران قوا صورت گرفته است، به نحوی که افکار عمومی از قبل برای این میزان از افزایش قیمت آمادگی نداشت که منجر به اعتراضاتی در گوشه و کنار کشور شد.

خامکانی ادامه داد: اگر دولت از قبل زمنیه را برای افزایش قیمت بنزین آماده می‌کرد، تا حد بسیاری از خسارات ناشی از اعتراضات کاسته می‌شد، مردم حتما می‌بایست در جریان تصمیماتی که سران کشور اتخاذ می‌کنند، قرار گیرند.

وی با اشاره به یارانه بنزین که از سوی دولت به اقشار ضعیف پرداخت می‌شود، اشاره و تأکید کرد: دولت وعده داده که پول حاصل از ما‌به‌التفاوت افزایش قیمت بنزین را به دهک‌های پایین جامعه پرداخت می‌کند که می‌بایست با نظارت دقیق این پول به جامعه هدف پرداخت شود، البته باید روشی اتخاذ شود که منجر به تورم و رشد نقدینگی نشود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در جلساتی که در کمیسیون انرژی مجلس خواهیم داشت، موضوع چگونگی پرداخت یارانه بنزین به دهک‌های پایین جامعه را بررسی خواهیم کرد، درخواست ما نیز از دولت این است که نظارت کند تا یارانه بنزین به دهک‌های پایین تعلق گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: