کد خبر: ۳۲۰۵۸۳
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
0
پول نیوز - بخشنامه وزارت صمت مبنی بر اعمال تعرفه صادراتی بر کنسانتره مس به بهانه افزایش قیمت سنگ آهن باعث حیرت کارشناسان شد.

تعرفه صادراتی کنسانتره مس افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز، اعمال تعرفه صادراتی بر مواد معدنی و کنسانتره مس به بهانه افزایش قیمت سنگ آهن، کنسانتره و گنداله آهن در بازارهای جهانی و تامین نیاز فولادسازان داخلی باعث حیرت کارشناسان شده است، زیرا کنسانتره مس به روشنی ارتباطی با صنعت فولاد و کارخانه‌های وابسته ندارد.

بررسی‌ قیمت‌های جهانی نشان می‌دهد که سنگ مس، روی، سرب، کروم و کنسانتره آنها که مشمول تعرفه صادراتی شده‌اند نه‌تنها افزایش قیمت نداشته‌اند بلکه با کاهش قیمت هم همراه بوده‌اند و کنسانتره حاصل از فرآینده تولید آنها که نیاز به سرمایه‌گذاری کافی دارد و اشتغالزا نیز هست را نمی‌توان مصداق خام‌فروشی دانست.

عمده کنسانتره صادراتی کشور توسط شرکت ملی مس صادر می‌شود و مازاد قابل توجهی در بازار داخلی وجود دارد و افزایش تعرفه بر کنسانتره مس به بهانه افزایش قیمت سنگ آهن فاقد توضیحات کارشناسی است و وزارت صمت تاکنون توضیح روشنی ارائه نکرده است.

در دوره کاهش فروش نفت و نیاز کشور به استفاده از منابع معدنی و جایگزین‌های پایدار برای تنظیم جریان ارز وارداتی؛ بخشنامه‌هایی که بدون توجه به جزئیات بازارهای مختلف صادر می‌شود بر صادرات کشور اثر منفی دارد.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها: مس ، سنگ آهن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: