April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۰۸۵۱
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
0
پول نیوز - کد ترانزیتی گمرکی منطقه آزادی شهر تجاری امام خمینی با هدف صادرات، واردات و ترانزیت کالا صادر شد.
به گزارش پول نیوز، علی رستمی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی، از صادر شدن کد ترانزیتی گمرکی منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد و گفت: با ایجاد چنین کدی که با هدف صادرات، واردات و ترانزیت کالا صورت گرفته در سطح بین‌المللی دارای جایگاه ویژه و بااهمیتی خواهیم شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه یکی از تکالیفی که در شهر فرودگاهی امام خمینی مانده بود، نیمه تمام ماندن این طرح بود و باتوجه به دستور اسلامی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این طرح را به صورت کامل تکمیل و آغاز کردیم.

رستمی اظهار کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی یکی از تکالیف و پروژه‌های نیمه تمامی که بر وزارت راه و شهرسازی باقی مانده است باید هرچه سریعتر تکمیل شود به همین دلیل ماهم سعی کردیم منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را هرچه سریعتر تکمیل و به بهره‌بردرای برسانیم.

او اظهار کرد: برای آنکه در عمل بتوانیم به صورت عملیاتی منطقه آزاد را داشته باشیم، نیاز به تأمین زیرساخت‌ها بود بنابراین در ماه‌های گذشته اقدامات لازم با همکاری گمرک محیا شد و مقدمات برای به نتیجه رسیدن زیرساخت‌ها انجام شد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  افزود: با تکمیل زیرساخت‌ها کد ترانزیتی از طرف گمرک جمهوری اسلامی ایران رسما و به صورت رسمی و بین‌المللی به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ابلاغ شد.

رستمی درباره مزیت‌های این کد، گفت: مزیت‌هایی که این کد در شهر فرودگاهی امام خمینی و منطقه آزاد ایجاد کرده است، بسیار زیاد است به طوری که از لحاظ جغرافیایی و نزدیک بودن به پایتخت زمینه‌ساز افزایش میزان ترانزیت و صادرات می‌شود.

او بیان کرد: فرودگاه امام خمینی(ره) از لحاظ جغرافیایی به پایتخت و مراکز مهم کلان شهری نزدیک است و باتوجه به آنکه این فرودگاه به ۶۰ نقطه جهان و بیش از ۴۰ کشور پرواز دارد در نتیجه از لحاظ بین‌المللی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: دسترسی به سایر خطوط حمل‌ونقلی از جمله اتوبان و ریل باعث می‌شود که فعالان اقتصادی برای جابه‌جایی کالا‌های خود را در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت از این منطقه استفاده کنند.

رستمی توضیح داد: صاحبان کارت‌های بازرگانی می‌توانند برای آنکه صادرات، واردات و ترانزیت کالای خود را انجام دهند، بر اساس مجوز صادراتی و وارداتی به سامانه جامع گمرک مراجعه کنند و در آنجا کالای خود را برای صادرات و یا واردات ثبت کنند و پس از آنکه این پروسه و فرآیند انجام شد، می‌توانند از مزیت‌های منطقه آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی استفاده کنند.

او یادآور شد: صاحبان کالا می‌توانند پس از آنکه اظهارنامه خود را تکمیل کردند از این پس در صورتی که کالای وارداتی و یا صادراتی ممنوعیتی به داخل کشور نداشته باشد، بدون انجام پروسه‌های لازم در منطقه آزاد فرودگاهی امام خمینی فعالیت‌های گمرکی خود را انجام دهند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار کرد: فعالیت‌های گمرکی در شهر فرودگاهی امام خمینی مختص هوایی نیست بلکه با ایجاد سایر خطوط حمل‌ونقلی می‌توانند تمامی فعالیت‌های خود را در این بخش انجام دهند.

رستمی افزود: در بخش دریایی هم می‌توانند از محل درگاه دریایی ثبت سفارش در منطقه آزاد انجام دهند و عملیات جابه‌جایی و ترخیص کالا در شهر فرودگاهی امام خمینی صورت گیرد.

او افزود: هم‌اکنون به دلیل اتوبان‌هایی که در اطراف شهر فرودگاهی امام خمینی ایجاد شده، امکان جابه‌جایی و حمل کالا وجود دارد و در بخش ریلی هم تکمیل خطوط در دست اقدام است و پس از اتصال به منطقه آزاد جابه‌جایی و حمل کالا از این محل هم به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی یادآور شد: تا دو ماه آینده تکمیل خطوط ریلی این بخش هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

رستمی در پاسخ به این سوال که قرار بود شهر فرودگاهی امام خمینی تبدیل به یک هاب منطقه شود، اما بعد از گذشت چندین سال این موضوع هنوز اجرایی نشده است، گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه شهر فرودگاهی امام خمینی انجام شده و تمامی این فعالیت‌ها در راستای سیاست‌های برنامه توسعه پنجم بوده است.

او افزود: قرار بود شهر فرودگاهی امام خمینی در ابتدا تبدیل به هاب اول بار و هاب دوم مسافر در منطقه شود که در آینده‌ای نزدیک به این طرح دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: طرح جامعی توسط مشاوران داخلی و مشاوران خاجی طراحی شده و مدت زمانی که برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است در سه فاز تعریف شده است که فاز اول ۵ ساله، فاز دوم ۱۰ ساله و فاز سوم ۱۵ ساله است تا از طریق اجرای این طرح به چشم‌انداز چند ساله دست یابیم.

رستمی به اجرایی شدن ترمینال سلام هم اشاره کرد و گفت: این ترمینال یکی از بزرگترین برنامه‌ها در اجرای این طرح بود که هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است همچنین مقدمات منطقه آزاد و منطقه ویژه هم فراهم شده که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او توضیح داد: مشوق‌هایی هم در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی هم فراهم شده و مقدمات لازم برای ورود سرمایه‌گذاران هم ایجاد شده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی یادآور شد: باتوجه به پهنه‌ها و کار‌هایی که در این طرح تعریف شده، سرمایه‌گذاری‌های لازم جهت اجرای هرچه بهتر شهر فرودگاهی امام خمینی فراهم شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: