کد خبر: ۳۲۰۸۷۶
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
0
پول نیوز - شرکت «پتروشیمی مبین» که یکی از تأمین کنندگان اصلی خوراک برخی شرکت‌های پتروشیمی از جمله «زاگرس» است، گزارش عملکرد ۸ ماهه خود را با ذکر تحقق درآمد ۵۸ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریالی منتشر کرد.

درآمد بیش از ۸ میلیاردی «مبین»

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، و بر اساس این گزارش، تا پایان آبان ماه عملکرد این شرکت نسبت به ۸ ماهه سال ۹۷ حاکی از رشد ۴۰ درصدی است.

«مبین» در آبان ماه با فروش ۳۵۸ میلیون مترمکعب گاز خوراک به نرخ ۱۱ هزار ریال، ۳ هزار ۹۷۵ میلیارد ریال درآمد از محصول اصلی خود شناسایی کرد و به همراه سایر محصولات، جمع کل درآمد‌های هشتمین ماه سال از رقم ۹ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال عبور کرد.

شایان ذکر است که درآمد آبان ماه این شرکت در مقایسه با مهر ماه ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

درآمد بیش از ۸ میلیاردی «مبین»

لازم به ذکر است که «مبین» در ادامه توضیح داده است که:

۱- با توجه به ابلاغ دستورالعمل تنظیمی قیمت سرویس‌های جانبی برای سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ازجانب شورای رقابت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت مذکور در تاریخ ۱۹/۰۵/۱۳۹۸ نرخ‌های سال ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد. این شرکت پیگیر اخذ نرخ‌های سال ۱۳۹۸ است اما؛ به دلیل عدم وصول ابلاغیه مذکور محاسبات براساس فرمول برای سال ۱۳۹۸ در ۶ ماهه اول سال اعمال شده است و اصلاح نرخ فروش ۳ ماهه سوم در صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ اعمال خواهد شد. البته محاسبات صورتحساب‌های ارسالی به شرکت‌های مصرف کننده برای سال ۱۳۹۸ کماکان براساس موافقتنامه نرخ‌های سال ۱۳۹۴ بوده است. نرخ تسعیر بر مبنای متوسط نرخ معاملاتی ارز پتروشیمی‌ها در سامانه نیما لحاظ شده است.

۲- بهای گازسوخت معادل ۲۶۰۰ ریال برای هر استاندارد متر مکعب لحاظ شده است. نرخ گاز خوراک براساس قبوض گاز صادر می‌شود و تغییرات آن تاثیری بر سود و زیان مبین ندارد. بدلیل عدم اعلام نرخ گاز خوراک در آبان ماه، نرخ خرید گاز خوراک بطور علی الحساب در نظر گرفته شده که با دریافت نرخ قطعی گاز خوراک صورتحساب‌ها متعاقباً اصلاح خواهد گردید درآمد سه ماهه سوم آب آتش نشانی و پساب و همچنین درآمد سه ماهه سوم دیماند و جریمه افزایش مصرف در زمان ارائه صورت‌های مالی حسابرسی نشده نه ماهه محاسبه و در دفاتر منظور خواهد گردید.

۳- مبلغ فروش تحقق نیافته مربوط به اختلاف احتمالی نرخ فعلی و نرخ بر اساس مصوبه شماره ۳۸۲ شورا رقابت تا پایان ۶ ماهه اول مبلغ ۱۳ میلیارد ریال است که در تجمعی ۸ ماهه اعمال شده و اختلاف مذکور برای ماه‌های مهر و آبان در صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ اعمال می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: