شش‌سالگی بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور؛
کد خبر: ۳۲۰۹۰۶
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
0
پول نیوز - قائم مقام مدیرعامل افق کوروش با اشاره به حذف واسطه‌ها گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نوعی سهم تولید‌کننده را افزایش داده و باعث افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده شده اند.

به گزارش پول نیوز، نشست رسانه‌ای حسین صبوری؛ قائم مقام مدیرعامل افق کوروش و کاظم کلب‌خانی؛ مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اکالا، صبح امروز، ۹ آذرماه، به مناسبت ششمین سالگرد تأسیس این فروشگاه زنجیره‌ای برگزار شد.
 حسین صبوری در ابتدای این نشست خبری، با اشاره به تأسیس افق کوروش در آذرماه سال ۹۱، تصریح کرد: امروز با ۱۷۷۳ شعب در کل کشور، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران به لحاظ شعب هستیم و از نظر سهم بازار نیز بزرگ‌ترین هستیم.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان تخفیفات؛ یعنی چیزی حدود ۱۸ درصد را در افق کوروش شاهدیم، اظهار کرد: در مجموع پیش‌بینی ما این است که در سال جاری عددی حدود ۲ هزار میلیارد تومان تخفیف ارائه شود.
صبوری با اعلام اینکه ما دارای ۶۶۵ شعبه فرانچایز در کشور هستیم، تصریح کرد: به عنوان اولین فروشگاه وارد بورس شدیم و امروز رشد ۲۵۰ درصدی را برای سهامداران شاهد هستیم.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به جایگاه صنعت خرده‌فروشی در ایران، اظهار کرد: هرچند از چند دهه قبل فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران شروع شده، ولی هنوز نمی‌شد نام صنعت را بر آن نهاد تا اینکه از سال ۹۱ کم کم این صنعت در کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به تأثیر صنعت خرده‌فروشی بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با حذف واسطه‌ها، به نوعی سهم تولید‌کننده را افزایش داده  و از طرفی باعث افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده شده اند، لذا آنچه درباره تأثیر منفی این فروشگاه‌ها بر اشتغال گفته می‌شود، صحیح نیست چرا که باعث افزایش اشتغال مستقیم و غیر مستقیم نیز شده است.

صبوری، تأثیر بر توزیع درآمد و افزایش عدالت اجتماعی را نیز از دیگر محسنات فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای بیان کرد.
مدیرعامل فروشگاه‌ اینترنتی اکالا نیز در این نشست، با اشاره به دو سالگی این فروشگاه، اعلام کرد: هم‌اکنون در تهران، کرج و مشهد مشغول خدمات‌رسانی هستیم و تا پایان آذرماه در کرمان، قم و سمنان نیز این کار آغاز می‌شود. 

وی با اشاره به نتوع کالایی فروشگاه اکالا، اظهار کرد: ما در ایامی که حوادث مربوط به افزایش قیمت بنزین رخ داد، با وجود قطعی اینترنت، به فعالیت خود ادامه دادیم و در همین ایام هزینه حمل کالا را نیز رایگان اعلام کردیم.

کلب‌خانی همچنین به مزایای بخش «معرفی سرویس به دوستان» اشاره و توضیحاتی درباره تسهیلات ارائه شده از این طریق ارائه کرد.

صبوری در پاسخ به پرسشی درباره میزان آسسیب‌وارده به فروشگاه‌‌های افق کوروش در حوادث اخیر، گفت: فروشگاه‌های ما دچار آسیب‌‌ جدی نشدند و تقریبا با تمام توان ارائه خدمات داشتیم.

وی درباره حضور در دیگر کشورها، نیز تصریح کرد: سیاست کلی ما حضور در بازار‌های بین‌المللی است ولی با توجه به شرایط حال حاضر و ریسک آن‌، برنامه خاصی در دستور نیست.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش همچنین از گذر شعب این فروشگاه از ۲۰۰۰ شعبه طی سال جاری خبر داد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری، با بیان اینکه افق کوروش در کلاس فروشگاه‌ محله‌ای یا کوچک فعالیت می‌کند و هریک از این کلاس‌ها مختصا خاص خود را دارد، گفت: البته هایپر فامیلی که وابسته به افق کوروش است، در کلاس سوپرمارکت‌ها در حال فعالیت است.

صبوری همچنین درباره شعب نزدیک به هم در برخی مناطق هم یادآور شد که جانمایی ما برای شعب براساس محاسبه سود و زیان است هرچند استانداردهایی در این ارتباط نیز در دست داریم.

وی سیاست افق کوروش را سرمایه‌گذاری و مدیریت مناسب دارایی‌ها بیان کرد و گفت: خرید دیگر شرکت‌ها هم براساس همین سیاست دنبال می‌شود ولی امروز شرکت خاصی مد نظر نیست.

قائم مقام مدیرعامل افق کوروش در ادامه به عملکرد این فروشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به طور مثال گروه گلرنگ ۱۸ میلیارد تومان در بحث تهیه غذا و تأمین مسکن در سیل اخیر هزینه کرده است.

صبوری افزود: البته تخفیف‌هایی که ارائه می‌شود همه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است که باعث افزایش قدرت خرید مردم به ویژه اقشار متوسط و فقیر شده است. این تخفیف‌ها براساس آمار، ۵ درصد قدرت خرید مردم را افزایش داده و ما افزایش تخفیف هم خواهیم داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: