کد خبر: ۳۲۰۹۹۶
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
0
پول نیوز - رسانه پول نیوز طی هفته گذشته نظرسنجی مبنی بر اینکه آیا دولت دوازدهم به وعده های خود عمل کرده است یا خیر برگزار کرد و از شما مخاطبان خواست که نظر خود را مبنی بر این سوال اعلام کنید.

استعفا به‌جای استیضاح!

به گزارش خبرنگار پول نیوز، دولت دوازدهم در زمان تشکیل خود قسم خورده بود که به تمامی وعده‌های خود عمل کند و نرخ تورم را کاهش دهد و در نهایت باعث کاهش قمیت‌ها شود اما؛ این وعده‌ها تا چه میزان عملی شد.

از مردادماه سال ۱۳۹۶ بود که کابینه دولت دوازدهم تشکیل شد و اعضای این کابینه به خداوند قسم خوردند که تمامی وعده‌های خود را عملی کنند، ولی بعد از گذشت تقربیا ۲ سال این دولت شاهد ۵ استعفاء و دو استیضاح در دولت بودیم.

بر اساس این گزارش وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد و امور دارایی استیضاح شدند.

 

استعفا به‌جای استیضاح!

وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاوزی - اقتصاد و امور دارایی - راه و شهرسازی - بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صنعت، معدن و تجارت قبل از استیضاح خود استعفا دادند.

تقربیا ۲ سال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده و فقط دو یا سه تغییر دیگر که در هیأت وزیران رخ بدهد، دولت از حدنصاب افتاده و بار دیگر نیازمند رأی اعتماد مجدد مجلس خواهد شد، این قاعده قانون اساسی است.

طبق آخرین نظرسنجی‌های پول نیوز حدود ۹۰ درصد گزنیه موافق این موضوع بودند که دولت دوازدهم به وعده‌های خود عمل نکرده است.

تنها ۲.۶۷ درصد موافق این موضوع بودند که دولت به وعده‌های اقتصادی خود عمل کرده اند و ۷.۳۳ تا حدودی موافق این عملی شدن وعده‌های اقتصادی بودند.

روحانی در اغلب سخنرانی‌های خود وعده داده بود که موضوع اشتغال جوانان بهبود می‌یابد. از شروع دولت دوازدهم و طبق آمار‌های میدانی اشتغال جوانان کمتر شده و نرخ بیکاری بیشتر شده است اما؛ مرکز آمار می‌گوید نرخ بیکاری کاهش یافته است.

طبق آخرین آمار‌های صندوق بین المللی و بانک جهانی رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۹ به بدترین حالت خود خواهد رسید و شرایط زندگی در ایران هر روز سخت‌تر می‌شود.

طبق وعده‌های روحانی قیمت حامل‌های انرژی نباید گران می‌شد و باید طبق روال سال‌های گذشته پیش می‌رفت، اما امسال قیمت انواع انرژی از جمله بنزین با افزایش مواجه شد و افزایش قیمت بنزین به اغتشاش کشیده شد در نهایت روحانی اظهار بی خبری از افزایش قیمت بنزین کرد.

در نهایت می‌توان گفت رییس جمهور به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده و فقط وعده داد و وضعیت مردم هر روز بدتر از دیروز خواهد شد، اما چاره این کار چیست؟ استعفای روحانی یا..؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: