«پارتا» و نگاه مثبت به زیرمجموعه های خود؛
کد خبر: ۳۲۱۱۱۸
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
0
پول نیوز - در حالی که انتظار می رفت با افزایش شدید درآمدها، سود خالص مطلوبی عاید «پارتا» شود اما؛ یک موضوع جهش سودآوری نسبت به گذشته را پنهان کرد.

گردش تایرهای این شرکت شتاب گرفت

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، «مجتمع صنایع آرتاویل تایر» در ۶ ماهه ابتدای سال جاری به ازای هر سهم 144 ریال سود شناسایی کرد در حالی که در مدت مشابه سال مالی ۹۷ برای هر سهم 140 ریال سود ساخته بود.

با وجود این که این شرکت با جهش 66 درصدی درآمدهای عملیاتی مواجه شده اما؛ افت 92 درصدی درآمدهای متفرقه موجب شد تا سطح سودآوری در محدوده دوره مالی مشابه سال گذشته قرار گیرد.

در صورتی که درآمدهای متفرقه تکرارپذیر بود، قطعا بخش مهمی از افزایش 973 درصدی سود ناخالص به سود خالص نیز سرایت می کرد و شاید سودسازی بهتری از این شرکت می بودیم.

در مدت یاد شده مقدار فروش محصولات «پارتا» افت داشته اما؛ افزایش نرخ ها اجازه تنزل درآمدها را نداد.

شایان ذکر است که «پارتا» به صورت تلفیقی 442 ريال سود کسب کرده که در مقایسه با 6 ماهه نخست سال 97 حاکی از رشد 66 درصدی است. در واقع، شرکت های زیرمجموعه «پارتا» در این مدت عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: