کد خبر: ۳۲۱۳۷۶
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
0
پول نیوز - همایش آموزشی مدیران سرمایه انسانی بانک مهر اقتصاد با حضور مدیر عامل بانک در مرکز آموزش حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

هیچگونه آسیبی به کارکنان بانکهای ادغام شونده نمی رسدبه گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، غلامحسن نتاج – مدیر عامل بانک - در این همایش ضمن تبیین سیاست های کلی طرح ملی ادغام و اهداف پیش بینی شده، آن را یک طرح ملی بزرگ عنوان کرد و اجرای آنرا در شرایط حاضر بسیار ضروری دانست.


وی با اشاره به بررسی های متعدد و طولانی مدت کارشناسی که برای اجرای طرح ادغام انجام شده است، نکته مهم اجرای این طرح را کارکنان بانکهای ادغام شونده اعلام کرد و بیان داشت: تمامی ارکان تصمیم گیر در این طرح بزرگ بر این موضوع اتفاق نظر دارند که نباید هیچگونه آسیبی به امنیت شغلی کارکنان بانکهای ادغام شونده وارد شود.


نتاج خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که در صورت اتصال به نظام دولتی نیز نمی توان انتظار هزینه کردهای ولنگارانه را داشت چرا که ثروت جامعه تنها متعلق به نسل حاضر نیست لذا فرهنگِ هزینه کرد درست را هم در شرایط کنونی و هم در شرایط آتی باید رعایت کنیم و نباید مدیریت هزینه ها منجر به تضییع حقوق کارمندان شود چرا که همه واقفند زندگی یک کارمند در دهه های قبل بهتر از شرایط کنونی بوده به نحوی که در سالهای قبل با ذخیره درآمد دو سال امکان خرید مسکن فراهم بود اما در مقطع کنونی این شرایط بسیار سخت تر شده است.


مدیر عامل بانک با بیان اینکه بانک به برکت تلاش و زحمات کارکنان خود دارای منابع شفاف و مصارف سالم و صحیح است، محور فعالیت های بانک مهر اقتصاد را واسطه گری شفاف عنوان کرد و افزود: بانک مهر اقتصاد علی رغم نداشتن بسیاری از مجوز های مربوط به عملیات بانکی در بسیاری از حوزه ها از بانکهای دولتی و غیر دولتی موجود جلوتر بوده و این ادعا را می توان با مستندات اثبات نمود.


نتاج تصریح کرد: همه کارکنان بانک باید تبدیل به بانکداران حرفه ای شوند چرا که با اجرای طرح ادغام و با وجود مجوزها و دسترسی های جدیدی که برای عملیات بانکی ایجاد خواهد شد، پس همه همکاران باید آموزشهای کاربردی جدید را جدی بگیرند و توانایی استفاده از ظرفیت های جدید را داشته باشند و این امر مستلزم برخورداری از دانش و مهارت لازم می باشد.


وی با اشاره به اینکه بانک سپه پس از ادغام بزرگترین بانک کشور است، بهره وری را شاخصه اصلی در عملکرد عنوان کرد و گفت: بزرگ بودن تنها به حجم نیرو و شعبه نیست بلکه بهره وری بانک جدید بسیار مهمتر است لذا باید ثابت کنیم که سازمانی بهره ور هستیم.


نتاج خطاب به مدیران سرمایه انسانی، پرورش کارکنان جامع و توانمند را وظیفه این حوزه دانست و گفت: سازمان نیازمند کارکنانی است که به تمام جنبه های کار و زندگی توجه نمایند، حفظ توازن کار و زندگی شخصی مهم است و نباید کارمندان ما دچار کارزدگی شوند ما نیاز به کارکنانی داریم که هم از جنبه روحی و هم از لحاظ جسمی سالم و توانمند باشند و بی شک چنین کارمندانی موجب رشد سازمان و به تبع آن تعالی جامعه خواهند بود.


مدیر عامل بانک ابراز داشت: روحیه و فرهنگ ارزشی که در بطن بانک مهر اقتصاد تنیده شده همان تفکر مدیریتی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و شرایط سخت موجب سربلندی این کشور گردید از اینرو ترویج این فرهنگ را الزامی دانست.


وی همدلی، همفکری و همکاری را سه عامل مهم در اداره هر سازمان برای بهره وری و پایداری عنوان کرد و افزود: هر کدام از این موارد باید در حد اعلای خود اتفاق بیافتد و لازمه این امر دست به دست دادن همه کارکنان است چراکه اگر کارکنان برای تحقق اهدافشان همدل و همفکر باشند به طور قطع سازمانی بهره ور خواهیم داشت.


دکتر نتاج در پاسخ به سوالات همکاران در خصوص وضعیت قرارداد کارکنان پس از فرآیند ادغام، گفت: به لحاظ قانونی هر قراردادی که توسط ادغام شونده تنظیم شده باشد سازمان ادغام پذیر نیز ملزم به رعایت مفاد آن می باشد و از منظرِ اجرایی نیز تاکید مدیر عامل محترم بانک سپه مبتنی بر تبعیت از قراردادهای حاضر می باشد که این موضوع در همایش مشترک نیز مطرح شده است.


وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر برنامه بانک برای بازنشستگی زودتر از موعد و سیاست های تشویقی در این زمینه، ابراز داشت: معتقدیم نیرویی که 20 سال سابقه کار دارد هم اکنون آماده ارائه تجربه و دانش خود به دیگران است و لزومی ندارد تا چنین همکارانی تعدیل و یا زودتر از موعد بازنشسته شوند ضمن اینکه حفظ نیروی انسانی در دستور کار دست اندرکاران فرایند ادغام بوده و تاکنون هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده و هرگونه تصمیم گیری در این خصوص مشروط به رضایت همکاران خواهد بود.


در ابتدای این نشست - محسن بتوئی - معاون سرمایه انسانی بانک - ضمن تشریح اهداف همایش آموزشی مدیران سرمایه انسانی، بخشی از برنامه های کلان این معاونت در سال 1398 را تشریح کرد و گزارشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه ارائه کرد.

برچسب ها: بانک مهر اقتصاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: