کد خبر: ۳۲۱۳۹۲
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
0
پول نیوز - امروز قیمت گندم و ذرت در بازارهای جهانی کاهش یافت، اما قیمت دانه‌های روغنی با افزایش مواجه شد.

قیمت دانه های روغنی در بازار جهانی افزایش یافت

 

به گزارش پول نیوز، امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع غلات از جمله گندم و ذرت کاهش داشتند، اما در مقابل، قیمت انواع دانه‌های روغنی با افزایش قابل توجهی مواجه شده است.

 

امروز در بازارهای جهانی هر بوشل گندم با 3 دلار کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 521 دلار و 50 سنت به فروش رفت. قیمت ذرت هم با کاهش 50 سنتی هر بشل به قیمت 376 دلار و 25 سنت معامله شد. دانه روغنی سویا هم 3 دلار افزایش یافت. همچنین دانه روغنی کانولا 60 سنت افزایش قیمت را تجربه کرد.

 

همچنین کاکائو رشد 6 دلاری داشت و محصول اساسی برنج نیز با رشد 10 سنتی مواجه شد. انواع آبمیوه پرتقال 60 سنت کاهش داشت و قیمت پنبه هم کاهش 18 سنتی را تجربه کرد.در گروه دام‌ها نیز دام زنده با 38 سنت افزایش و دام پرواری یک دلار افزایش داشتند.

 

ایران واردکننده عمده ذرت است و امسال هم قرار است 2.5 میلیون تن گندم وارد کند. همچنین بیش از 90 درصد روغن کشور وارداتی است. ضمن اینکه سالانه 150 هزار تن گوشت وارد می‌کند که بخشی از آنها به صورت دام زنده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: