تکرار سریال افزایش سرمایه در دل معدن؛
کد خبر: ۳۲۱۸۴۲
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
0
پول نیوز - ومعادن که چند ماه پیش افزایش سرمایه از آورده نقدی را به ثبت رسانده بود، مجددا برای تأمین نقدینگی خود به سراغ سهامداران خود رفت.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، هیئت مدیره شرکت «سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات» برنامه افزایش سرمایه 37 درصدی را به جریان انداخت.


این شرکت سرمایه گذار در حوزه معدن، 1500 میلیارد تومان افزایش سرمایه را به جریان انداخت تا میزان سرمایه اسمی به رقم 5 هزار و 530 میلیارد تومان برسد.


در مهر ماه سال جاری بود که «ومعادن» افزایش سرمایه 18 درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی را به ثبت رساند. حال خیلی زود به این قسمت از سریال افزایش سرمایه را تکرار کرد و قصد دارد حدود 30 درصد از افزایش سرمایه مذکور را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و 7 درصد از محل سود انباشته تأمین کند.

در واقع، «ومعادن» برای چندین بار و به فاصله کوتاه دست به دامن سهامداران خود شد و چشم به جیب های سهامداران دوخته است.


هدف از این امر شرکت در افزايش سرمايه شرکت های زيرمجموعه و جبران مخارج سرمايه ای، عنوان شده است.
«ومعادن» برآورد کرده با انجام افزایش سرمایه در سال 98 به سود خالص یک هزار و 964 میلیارد ريالی دست خواهد یافت که نسبت به سال 97 از افت 4 درصدی حکایت می کند. در صورت عدم انجام افزایش سرمایه، سود خالص به عدد یک هزار و 833 میلیارد ريال خواهد رسید.


این شرکت برای سال 99 پیش بینی تحقق 2 هزار و 351 میلیارد ريال را دارد.

«ومعادن» باز هم دست به دامن سهامداران شد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: