April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران عنوان شد؛
کد خبر: ۳۲۱۹۵۶
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
0
پول نیوز - روز گذشته نشست رئیس اتاق تعاون ایران با اعضای کمیسیون کشاورزی برگزار شد یکی از مطالبات اعضا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات محصولات این حوزه بود.

به گزارش پول نیوز، نشست مشترک رئیس اتاق تعاون با اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با هدف بررسی ۷ محور برگزار شد.
 
در این نشست، مشکلات و چالش‌های بخش کشاورزی مطرح شد و رئیس اتاق تعاون نیز به دغدغه‌های فعالان این حوزه پاسخ داد. ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در خصوص محورهای این نشست گفت: تهیه فهرستی از ابرچالش های بخش کشاورزی و احصاء آن در کمیسیون کشاورزی اتاق، تشکیل کمیته بوم گردی عشایری در این کمیسیون و همچنین تشریح چالش‌های ارزی در رابطه با واردات و صادرات بخش کشاورزی از مهمترین محورهای این نشست بود.

وی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بخش کشاورزی را خواسته فعالان این بخش عنوان کرد و گفت: اتحادیه‌های بخش کشاورزی بر این باورند که ارز ۴۲۰۰ تومانی از بخش کشاورزی حداقل در کالاهای نهایی و در کالاهای واسطه‌ای به تدریج حذف شود.

قاسمی در تشریح این مهم افزود: به عنوان مثال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از صنعت لبنیات، افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت را ایجاد خواهد کرد که به جامعه مصرف کننده آسیب نخواهد زد ولی ممانعت از خروج ارز، تنظیم بازار و هماهنگی تولید و بازار، جلوگیری از رانت و فساد همچنین رهایی تولیدکنندگان از قیمت‌های دستوری از مزایای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از این گفتگو به کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل بخش کشاورزی به عنوان یکی از آسیب‌های جدی بخش پرداخت و ابراز داشت: ایجاد کارخانجاتی در بخش کشاورزی که ناشی از رانت بوده سپس تعطیلی آنها پس از قطع رانت و تحمیل هزینه آن به اقتصاد ملی یکی از آسیب‌های جدی بخش است.

وی گفت: در این نشست مقرر شد که مشکلات مربوط به سازمان تأمین اجتماعی در نشست مشترک نمایندگان کمیسیون کشاورزی مطرح و بررسی شود.

همچنین تبعیض واگذاری مسئولیت تأمین و توزیع نهاده‌های دام فی مابین اتحادیه‌های تعاونی وزارت تعاون و تعاون روستایی و تشکیل کمیته اطلاع رسانی در بخش تعاون از دیگر محورهای این نشست بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: