مدیرعامل کارگزاری بانک دی عنوان کرد؛
کد خبر: ۳۲۲۰۳۴
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
0
پول نیوز - مدیرعامل کارگزاری دی گفت: افزایش قیمت بنزین می‌تواند برای هسمان سازی این فرآورده‌های نفتی با سایر فرآورها از جمله گازوئیل و گاز باشد.

مالیات برروی سهام راه حل رفع کسری بودجه دولت

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری دی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز، در خصوص روند افزایشی بازار بورس بیان داشت: با توجه به تغییر در مولفه های اثرگذار در وضعیت اقتصادی و بازار سرمایه از‌جمله تورم، کسری بودجه دولت برای سال ۹۹ و افزایش قیمت بنزین می توانند منشاء این صعود باشد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین می‌تواند برای هسمان سازی این فرآورده‌های نفتی با سایر فرآورها از جمله گازوئیل و گاز باشد.

آقابزرگی افزود: محصول نهایی ساخته شده از برق، نفت و... شده باشد یک یارنه و یا یک رانت نامتعارف برروی آن قرار می گیرد و بر همین منوال و پیش انداز پیش رو آثار تورمی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

شاخص بورس به بیش از 350 واحد رسید

سهم‌های خرد؛ درگیر حباب بورس

مدیرعامل کارگزاری دی در خصوص تورم بیان داشت: معادله تورم با وزن سودآوری  رابطه تنگاتنگی دارد و به همین دلیل صعود بازار حباب نیست بلکه منحصر به فرد بودن بازار سرمایه و بورس است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شرکت های خرد بازار سرمایه اغلب به صورت هیجانی صعود کردند اما؛ شرکت های اصلی و بنیادین اینگونه نبودند و جهش معقولی داشتند.

آقابزرگی در پیش بینی بازار سرمایه گفت: اگر بازار سرمایه را یک سویه نبنیم و روند مثبت و منفی این بازار را در نظر بگیریم به احتمال قوی بورس روند صعودی خود را ادامه می دهند و صعودهای هیجانی کمتر می شود. البته این کنته حائز اهمیت است که نرخ دلار ثاتیر زیادی در بازار خواهند داشت.

وی در خصوص اثرگذاری کسری بودجه 99 بیان کرد: بنابر احتمالات کسری بود تاثیر زیادی در بازار خواهد داشت و در پیش نویس بودجه 99 مالیات برارزش افزوده بر روی سهام ها قرار گرفته است که احتمالا بر درآینده نزدیک بر روی سهام ها اعمال شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین نیز یکی از راهکارهای کاهش کسری بودجه 99 است که، برای جبران بخشی دیگر از کسری بنابر احتمالات مالیات بر روی سهام ها نیز اعمال نیز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: