April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۳۳۶
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
0
پول نیوز - ارزش پزو درآخرین دور از مبادلات ارزی این کشور با سقوط ۴.۵۶ درصدی مواجه شد تا نرخ برابری هر دلار معادل ۷۶.۷۵ پزو اعلام شود.

پزو آرژانتین 4.56 درصد سقوط کردبه گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، ارزش پزو درآخرین دور از مبادلات ارزی این کشور تا پیش از کریسمس با سقوط ۴.۵۶ درصدی مواجه شد تا نرخ برابری هر دلار معادل ۷۶.۷۵ پزو اعلام شود. این کمترین نرخ ثبت شده برای پزوی آرژانتین از زمان ثبت آمارهای رسمی به شمار می رود. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که نرخ پزو در سایت بانک مرکزی تنها با ۰.۲۹ درصد کاهش مواجه شد تا بدین ترتیب اختلاف نرخ بین نرخ ارز دولتی و بازار آزاد به حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

از زمان روی کار آمدن دولت مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور سابق آرژانتین ارزش پزو بیش از ۸۳ درصد کاهش یافت و این کشور دست کم دو بار دچار بحران ارزی کم سابقه‌ای شد که منجر به تشکیل صف‌های طولانی برای خرید ارز در برابر صرافی‌ها یا هجوم مشتریان به بانک ها برای برداشت سپرده های ارزی خود شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور جدید آرژانتین نیز کار بسیار سخت و تقریبا غیرممکنی برای باز گرداندن نرخ پزو به سطوح پیش ازآغاز بحران دارد. آرژانیتن که سومین اقتصاد بزرگ منطقه آمریکای لاتین به شمار می رود در سال های اخیر با آسیب‌های اقتصادی زیاد و متعددی مواجه شده است.

نرخ تورم در آرژانتین اکنون به ۵۰ درصد رسیده که سومین نرخ تورم بالا در جهان است. با وجود دریافت وام هایی به مبلغ تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول، هنوز اقتصاد به سطح ثبات بازنگشته و دولت جدید نیز نسبت به توانایی در بازپرداخت وام‌های دریافتی دولت قبلی ابراز تردید کرده است.

بانک مرکزی این کشور پیش‌تر در بیانیه ای اعلام کرده بود که از این پس هر شهروند این کشور در هر ماه می تواند تنها ۲۰۰ دلار از طریق حساب های بانکی خریداری کند که حداکثر ۱۰۰ دلار آن قابل تحویل به شکل نقدی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: