April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۴۱۶
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
0
پول نیوز - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همراهی وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار مازندران و معاون میراث‌فرهنگی کشور به‌منظور بازدید از وضعیت کاخ صفی‌آباد وارد شهرستان بهشهر شد.
به‌گزارش پول نیوز، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور بررسی وضعیت فعلی کاخ درخصوص انجام مراحل واگذاری و مرمت آن از این اثر تاریخی بازدید کردند.

علی‌اصغر مونسان در این بازدید با اشاره به موقعیت خوب و ارزش بالای این بنای تاریخی گفت: «ایجاد کاربری مناسب برای این بنا یک ضرورت است.»

او افزود: «با تلاش‌های استاندار مازندران و همراهی وزیر اطلاعات، مراحل واگذاری در حال انجام بوده و توافقاتی در این زمینه داشتیم و به امید خدا بازدید از آن‌که از آرزوی دیرینه مردم بوده محقق می‌شود.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «تلاش خواهیم کرد با همراهی استاندار، عملیات مرمت به پایان برسد.»

مونسان بیان کرد: «برنامه‌هایی برای رونق گردشگری به‌واسطه بناهای تاریخی خواهیم داشت. به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت اطلاعات پیرامون راه دسترسی به این مجموعه تاریخی منعقد خواهیم کرد.»

او افزود: «به امید خدا بعد از تحویل رسمی این بنا، عملیات مرمت شروع خواهد شد و با انجام آن بتوانیم شرق مازندران را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات آخر سال گفت: «هر سال ستادهای خدمات سفر تشکیل می‌شود و ۴۰ دستگاه اجرایی در این ستادها حضور دارند و تمام تمهیدات در این زمینه انجام می‌شود تا مردم به‌خوبی از تعطیلات نوروزی استفاده کنند.»

او افزود: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا ایام نوروز خوبی را برای مردم فراهم و مقاصد جدید گردشگری را برای مردم معرفی کنیم همچنین محصولات گردشگری نیز آماده شده است.»

مونسان تصریح کرد: «در دو سال گذشته پروژه‌های متعدد گردشگری در سراسر کشور اضافه شد و حجم ورود گردشگری خارجی دو برابر شد. امیدواریم بتوانیم تعداد گردشگران خارجی در سال جاری را به ۱۰ میلیون گردشگر افزایش بدهیم، که نسبت به 4میلیون و 600هزار گردشگری که در سال ۹۶ داشتیم، عدد بسیار مناسبی است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اکوتوریسم را از بخش‌های متنوع گردشگری دانست و افزود: «تمام تلاشمان این است تا توزیع مناسب و یکنواخت گردشگری را در کشور داشته باشیم.»

او درباره حذف روادید گفت: «با کشورهایی هدف که منافع ما را تأمین کنند تفاهم نامه‌هایی را برای لغو روادید داشتیم و روادید گردشگری بین عمان و چین لغو شد و به‌زودی روادید با روسیه نیز حذف می‌شود.»

کاخ صفی‌آباد از بناهای متعلق به دوران صفویه بوده و در شهرستان بهشهر استان مازندران در سال ۱۰۱۰ هجری قمری در 2 طبقه ساخته شده است و چشم‌انداز زیبایی دارد. این اثر تاریخی به شماره 58 در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این کاخ در حمله افغان‌ها آسیب شدیدی دید، ولی در دوره افشاریه به دست نادرشاه افشار تعمیر و بازسازی شد. فاصله میان کاخ صفی‌آباد تا باغ بهشهر، تونل زیرزمینی حفر شده است که در گذشته در شرایط ضروری از این تونل برای رفت‌وآمد استفاده می‌شد.

فاصله این کاخ تا دریا حدود ۱۶ کیلومتر است. این کاخ در ارتفاع ۶۵۰ متری از دریا قرار دارد و از آنجا به‌راحتی می‌توان بندر ترکمن و بندر گز را دید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: