خودروهای این شرکت گران‌تر شد:
کد خبر: ۳۲۲۵۵۰
۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
0
پول نیوز - شرکت «ایران خودرو» در نهمین ماه سال ضمن افزایش مقدار فروش محصولات خود، با رشد نرخ ها رکورد تازه‌ای در درآمدزایی ثبت کرد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «ایران خودرو» در آذر ماه 34 درصد بیش از آبان ماه خودرو به فروش رساند و درآمد 33 هزار و 260 میلیارد ريالی کسب کرد.
در محصولات پژو شاهد افزایش 35 درصدی فروش بودیم و محصولات سمند و دنا نیز هر کدام 24 درصد بیش از ماه گذشته به فروش رسید.
به این ترتیب، بزرگترین خودروساز کشور در آذر ماه سال 98 موفق به شکست رکورد فروش ماهانه خود شد و بر اساس این گزارش، جمع کل درآمدهای عملیاتی تا پایان دوره 9 ماهه از رقم 145 هزار و 334 میلیارد ريال فراتر رفت.
این میزان فروش در مقایسه با دوره 9 ماهه سال 97 جهش 42 درصدی فروش را حکایت می کند. در این مقایسه شاهد افزایش 80 درصد فروش محصولات پژو، 75 درصدی سمند و 79 درصدی دنا هستیم که هر سه جزو خودروهای پرفروش «ایران خودرو» به شمار می روند.

نرخ فروش محصولات در آذر ماه نسبت به ماه قبل رشد داشته که همین موضوع عاملی برای کسب درآمد بیشتر شده است. البته افزایش فروش مقداری نیز در این رکوردشکنی کارساز بوده است.

نکته جالب توجه این است که نرخ فروش درج شده در گزارش عملکرد «خودرو» نسبت به نرخ های موجود در بازار تفاوت قابل توجهی دارد که همچنان علامت سوال در ذهن مخاطب ایجاد می کند!
با همه این اوصاف، انتظار نمی رود «ایران خودرو» در سال جاری از زیان خارج شود اما؛ اصلاح ساختار مالی و تجدید ارزیابی دارایی ها می تواند تا حدی وضعیت عملیاتی شرکت را بهبود بخشد.

«ایران خودرو» و شکست رکورد فروش

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: