April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۲۶۵۵
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
0
پول نیوز - معاون وزیر راه و شهرسازی از خودکفایی ۸۰ درصدی در طراحی و ساخت مترو هشتگرد با تکیه بر توان داخل خبر داد و گفت:برای اجرای مترو هشتگرد ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش پول نیوز، حبیب الله طاهرخانی با بیان اینکه بر مبنای طرح جامع و طرح توسعه شهری که شهر جدید هشتگرد ظرفیت جذب 600 هزار نفر جمعیت را داراست و هم اکنون این شهر جمعیتی حدود 80 هزار نفر را در خود جا داده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده ما نتوانیم در زمان تعیین شده به اهداف توسعه هشتگرد دست یابیم فقدان یک حمل و نقل انبوه و سریع و ارزان بین این شهر جدید و کلانشهر کرج و تهران بوده است.

به گفته وی، در همین راستا در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی بر این استوار شد تا بتوانیم سیستم مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر را اجرایی کنیم وی با بیان اینکه بر این اساس مترو اصفهان بهارستان در دست اجراست که در مرحله روسازی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه مترو اصفهان فولادشهر در مرحله اجرا قرار دارد، افزود: مترو گلبهار-مشهد نیز در مرحله اجرای عملیات زیرسازی ضمن اینکه طرح های جدیدی را در حال شروع داریم که در این راستا ساخت مترو تهران- پردیس امسال آغاز خواهد شد.

طاهر خانی با یادآوری اینکه ساخت مترو هشتگرد از سال 90 به صورت جدی آغاز شد، ادامه داد: این مترو از گلشهر کرج با طول بیست و هشت و نیم کیلومتر احداث شده که حدود 5 کیلومتر آن زیرسطحی و 21 کیلومتر سطحی است.

وی بیان کرد: طول زمان سفر پیش بینی شده از ایستگاه صادقیه تهران تا ایستگاه هشتگرد با سیستم اکسپرس 40 دقیقه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اظهار کرد: مترو هشتگرد حدود 22 هزار متر مربع وسعت دارد و تمام خدمات جانبی را برای مسافران جهت جلوگیری از سفرهای غیر ضروری پیش‌بینی شده است

طاهرخانی همچنین با اشاره به اینکه محوطه ایستگاه مترو هشتگرد یک محوطه کامل برای پیش بینی کاربری های مرتبط با سیستم حمل و نقل ریلی است، اضافه کرد: در افق طرح توسعه مترو هشتگرد هر هفت دقیقه یک قطار حرکت خواهد کرد و این قطار ظرفیت جابجایی 250 هزار مسافر را دارد.

این معاون وزیر تاکید کرد: از سوی دیگر مترو هشتگرد باعث کاهش سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی هوا بخصوص برای کلانشهر تهران خواهد شد.

وی ایمنی بالا یکی از مزیت‌های مترو هشتگرد عنوان کرد و افزود: طول مسیر از صادقیه تا 67 کیلومتر است که 41 کیلومتر از صادقیه تا گلشهر کرج پیش از این اجرا شده بود و امروز 25.8 کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کل اعتبارات اجرای این طرح تا این مقطع بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده که این منابع از محل اعتبارات دولتی تامین شده است البته در سالهای 97 و 98 بخش عمده‌ای از نقدینگی مورد نیاز پروژه از محل منابع داخلی شرکت مادر تامین شده است.

طاهرخانی یادآور شد: در ساخت مترو صادقیه تا کرج حدود 90 درصد اجرای کار به خصوص در بخش برق و تجهیزات به پیمانکاران و مشاوران خارجی وابسته بود اما خوشبختانه در مترو کرج-هشتگرد بیش از 80 درصد کار با استفاده از توان پیمانکاران داخلی انجام شده است که نوید بخش آن است در توسعه مترو های حومه ای به ظرفیت های داخلی و توان داخل تکیه کرده ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: