به گزارش پول نیوز، زعفران به عنوان طلای سرخ در ایران و بازارهای جهانی شناخته می شود و با اجرای این طرح گامی مهم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر جلوگیری از خام فروشی برداشته شده است.
این محصول تجاری که بر پایه
زعفران تولید شده و به منظور بهره گیری بیشتر از گیاهان دارویی و عرضه محصولات متناسب با ذائقه مشتریان با ترکیبات مختلف همچون عسل و لیمو و انواع عرقیجات در بازارهای جهانی عرضه شده است.
زعفران، عسل و لیمو علاوه بر نشاط آور بودن خاصیت دارویی داشته و به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته میشوند.
بسته بندی مناسب، کیفیت بالای محصول، بکارگیری از دانش بومی و اخذ سیب سلامت موجب شده تا کشورهای آلمان، هلند، یونان، ترکیه و گرجستان از این نوشیدنی استقبال کنند.
برای تولید این محصول تجاری بیش از یک میلیارد تومان
سرمایه گذاری شده است و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۵ نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
یکی از مهم ترین عوامل کاهش هزینه در تولید این محصول بهره گیری از ظرفیت نخبگان ایرانی و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال تولید
نوشیدنی در سطح کشور به جای ایجاد یک واحد تولیدی دیگر بوده که علاوه بر کاهش هزینه فرصت شغلی مناسبی را فراهم میکند.