کد خبر: ۳۲۳۴۰۰
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
0
مدیر عامل ایمیدرو گفت: خوشبختانه صادرات فولاد کشور رضایت بخش است و ما سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن از انواع محصولات فولادی را به ۱۲۰ کشور دنیا صادر می‌کنیم.

 

 

خداداد غریب پور مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ملی ایران ( ایمیدرو) در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص استراتژیک بودن صنعت فولاد برای کشوربیان داشت: فولاد جزو افتخارات کشور ماست که از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون درتحریم بوده و اخیرا هم تحریم شده و این به معنای عملکرد خوب بخش فولاد است.

وی در بازدید از دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد کشور درخصوص تحریم های جدیدی که آمریکا در این صنعت لحاظ کرده است توضیح داد : صنعت فولاد کشور از جمله سنگ آهن، کنستانتره، گندله و محصولات فولادی  بیشتر متکی به داخل کشور هستند و خوشبختانه این نمایشگاه هم نشان داده که ما ظرفیت بالایی در دانش بومی و ساخت داخل در این حوزه داریم. بنابر این راه خود را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه از وضعیت صادرات کشور گفت:خوشبختانه صادرات رضایت بخش است و ما سالانه رقمی معادل ۱۰ الی ۱۱میلیون تن از انواع محصولات فولادی را به ۱۲۰ کشور دنیا صادر می کنیم ضمن آنکه رقابت در بخش فولاد بسیار بالاست و جهت گیری نظام باعث شده تا در سال رونق تولید حمایت از ساخت داخل که راهبرد مقام معظم رهبری بوده موجب رقابت ساخت داخل و نوآوری در این زمینه شده است.

غریب‌پور در پایان با بیان اینکه طول خطوط تولید فولاد کشور به ۶ برابر میزان قبلی رسیده است، تصریح کرد: با این وجود تولید گازهای گلخانه‌ای کاهش یافته و در عوض تولید هیدروژن افزایش یافته است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: