April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۳۴۷۲
۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
0
مدیرعامل کارگزاری آپادانا گفت: موضع گیری‌های سیاسی و حمایت‌هایی که در شعار‌های انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها مطرح می‌شود را نمی‌توان به عنوان مولفه‌ای موثر برای بدنه بازار سرمایه دانست.

انتخابات مجلس مولفه‌ های موثری برای رشد بازار سرمایه نیست//////// منتشر نشود

محمد کاظم مهدوی مدیرعامل کارگزاری آپادانا در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص تحریم‌های جدید غرب علیه ایران و اجرایی کردن این تحریم‌ها در حوزه فولاد، نساجی و پتروشیمی و اثرات ان بر بازار سرمایه گفت: متاسفانه سالهاست که خزانه داری امریکا به سبب عناد با جمهوری اسلامی هرچندوقت یکبار تحریم‌های جدیدی را در حوزه‌های مختلف اعمال می‌کند، اما در نگاه اولیه بی اثر بودن تحریم‌ها تنها یک نگاه ساده انگارانه است چرا که به هر حال این محدودیت‌ها قطعا بر روی برخی صنایع استراتژیکی کشور مانند مس و فولاد اثرات مخربی خواهد داشت.

وی ادامه داد: قطعا این اتفاق و اعمال محدودیت‌ها در سال آینده برای برخی صنایع ما و قطعا روی سوددهی آن اثرگذار خواهد بود و توصیه ما این است که سرمایه‌ها به سمت و سوی کالا‌های خدمات محور و غیر دلاری سوق داده شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال و در نهایت انتخابات مجلس شورای اسلامی آیا موضع گیری‌های سیاسی و حمایت‌هایی که در شعار‌های انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها مطرح می‌شود بر روی بازار سرمایه‌ای اثرگذار خواهد بود یا خیر؟ عنوان کرد: شاید عواملی یا دست‌هایی وجود داشته باشد که بخواهند در نگاه کلان بازار را هدایت کنند، اما موضوعی که در حال حاضر بسیار مهم است بیشتر بحث ارزندگی سهام هاست و اینکه تورم بی رویه‌ای در کشور ما وجود دارد وما هرروز شاهد افت ارزش پول ملی هستیم و در نهایت دارایی‌ها باید ارزش خود را به طور نسبی حفظ کنند، بنابراین فرآیند انتخابات مجلس را نمی‌توان به عنوان مولفه‌ای موثر برای بدنه بازار سرمایه دانست.

وی با توصیه به سرمایه گذاران داخلی در حوزه بازارسرمایه اذعان کرد: متاسفانه با توجه به ریسک‌های بازار سرمایه که امری ذاتی برای این بازار تلقی می‌شود ما شاهد این بودیم که برخی سهم‌های شرکت‌های کوچک به طورغیر طبیعی افزایش پیدا کردند که سرمایه گذاران باید مراقب این افزایش‌های هیجانی باشند چرا که قطعا این قبیل افزایش‌ها در آرامش‌های بازار به سرعت باعث افت آن هم خواهد شد که در نهایت سرمایه گذار متضرر و سرمایه نیز آسیب جدی خواهد دید.

مهدوی در پایان اضافه کرد: شرکت‌هایی که در مدت زمان کوتاهی دو تا سه برابر ارزش ذاتی آن‌ها بالا رفته قطعا هیچ توجیهی برای سرمایه گذاری ندارند، اما سهم‌هایی که مانند گروه‌های بانکی بنیاد بهتری دارند از ریسک کمتری برخوردار هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: