کد خبر: ۳۲۳۵۸۶
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
0
پول نیوز - مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اصلاح زمانبندی اجرای برخی از مواد دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشرین بورسی و فرابورسی به استثنای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و لیزینگ را ابلاغ کرد.

به گزارش پول نیوز، سعید محمد علیزاده به کلیه شرکت‌های سهامی عام پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس و حسابرسان معتمد سازمان بورس، اصلاح زمانبندی اجرای برخی از مواد دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران را ابلاغ کرد.

بر این اساس، پیرو ابلاغیه ۱۲ آبان و ۳ مهر سال ۹۷ و ۹۸ و طبق مصوبه ۴ دی ماه هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد به منظور دریافت راهکارهای عملی اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس از طریق اخذ نظرات ذینفعان و فعالان بازار و متعاقب آن اصلاح اساسنامه نمونه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس ( به استثنای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و لیزینگ)، تاریخ لازم الاجرا شدن برخی مفاد دستورالعمل فوق طبق جدول زمانبندی زیر اصلاح شود:

 

 

سایر مواد دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به شرح موارد مندرج در ابلاغیه ۱۲ آبان سال گذشته لازم الاجرا هستند.

همچنین مهلت ارائه شده جهت اصلاح اساسنامه نمونه بانک ها، شرکت های بیمه و لیزینگ، مشمول زمان بندی فوق نبوده و اصلاحات مورد نیاز جهت اعمال در اساسنامه این دسته از ناشران پس از هماهنگی با مراجع نظارتی آنها مشخص و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: