کد خبر: ۳۲۳۷۲۵
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
0
پول نیوز - در نشستی اختصاصی با رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره، هموارسازی بستر ورود گردشگران به منطقه و کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش پول نیوز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی مشترک با رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره، نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اتاق بازرگانی، چالش ها و مشکلات موجود در منطقه برای حضور گردشگران خارجی بویژه اتباع کشورعراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به ظرفیت ارز آوری گردشگران عراقی در زمان تحریم به کشور و منطقه، افزود: هدف از تشکیل این نشست تأکید بر نقش مهم مباحث گردشگری سلامت، خرید، زیارت و توجه خاص به کسب و کارهایی در زمینه فرهنگ و هنر است که با بررسی و حل چالش های فعلی، می توانیم گام های موثری را در راستای ورود هرچه بیشتر گردشگر برداریم.

از جمله موضوعات مطرح شده که بعنوان معضلی در مسیر ورود گردشگران و چرخه این صنعت دراین نشست مورد مناقشه قرار گرفت، ساماندهی دلالان حوزه گردشگری و صرافان بود که نهایتا پیشنهاد استقرار یک بانک یا صرافی معتبر در ورودی مرز شلمچه بعنوان یک راهکار اساسی، ارائه شد.

رایزن اقتصادی و معاون سرکنسول ایران در بصره، عراق را بهترین بازار هدف در مقوله گردشگری خصوصا گردشگری سلامت و زیارت معرفی کرد و اظهار داشت: ما دارای فرصت های بسیار ممتازی نظیر تفاوت نرخ ارز، امکانات درمانی، نزدیکی و قرابت فرهنگی با ملت عراق و… هستیم که می توانیم در این خصوص تبلیغات وسیعی انجام دهیم.

مهرزاد زارعی همچنین برطرف کردن فقر زیرساختی؛ تبلیغات لازم به زبان عربی و ارائه بسته های گردشگری را از دیگر اقداماتی دانست که باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند پس از ارائه مسائل و مشکلات موجود در مسیر ورود گردشگران توسط حاضرین در جمع، گفت: باید برای هرکدام از چالش های مطرح شده در این نشست یک راه کار عملیاتی در نظر گرفته و برای ساماندهی و حل و فصل مشکلات گردشگران عراقی،  به سهم خود یک نماینده از سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه مستقر خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: