کد خبر: ۳۲۳۷۶۲
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
0
پول نیوز - استفاده از خطوط اعتباری کوتاه مدت بین بانکی حداکثر یکساله جهت گشایش اعتبارات اسنادی بابت واردات کالا را اصطلاحا" ریفاینانس گویند.

ریفاینانس؛ امکان واردات کالا به صورت اقساط

 

به گزارش واحد آموزش پول نیوز، تمامی وارد کنندگان کالا و خدمات می توانند اقدام به گشایش اعتبارات اسنادی با استفاده از خطوط اعتباری بین بانکی نمایند. وارد کننده ایرانی می تواند نسبت به خرید کالا به صورت مدت دار اقدام نماید و وجه کالای وارداتی را به صورت اقساطی پرداخت نماید. در حالی که فروشنده، وجه کالای خود را به صورت نقدی در زمان ارایه اسناد حمل دریافت می نماید.

بر پایه این گزارش، در اعتبار خریدار، خریدار خارجی تأمین مالی می شود و در ریفاینانس خریدار ایرانی تأمین مالی شده و کالا توسط خریدار ایرانی وارد می شود.

این گزارش می افزاید: دراعتبار اسنادی یوزانس، بهره متعلق به سازنده (فروشنده) کالا است. به این صورت که فروشنده درصد مشخصی را که مورد تایید خریدار است به مبلغ فروش کالا اضافه می کند و اصل و فرع مبلغ را هنگام سررسید مطالبه می کند می توانیم برای ثبت بهره در حساب ها از سرفصل هزینه بهره غیر بانکی استفاده کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: