April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیمان ساز غربی یک گام به پیش بینی ها نزدیک شد:
کد خبر: ۳۲۳۸۹۴
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
0
پول نیوز - در دی ماه سال جاری شاهد افت فروش «سغرب» نسبت به آذر ماه بودیم اما؛ در مجموع، عملکرد شرکت رو به بهبود حرکت کرده است.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنايع سيمان غرب» دهمین ماه از سال جاری را با 118 میلیارد ريال درآمد فروش سپری کرد.
این میزان درآمد در مقایسه با آذر ماه افت قابل توجه 23 درصدی دارد؛ چرا که میزان فروش کلینکر 59 درصد کاهش یافته است.
در مجموع، «سغرب» طی 10 ماهه سال 98 به درآمد یک هزار و 399 میلیارد ريالی دست یافت و رشد 36 درصدی را نسبت به 10 ماهه سال قبل به معرض نمایش گذاشت.
فروش سیمان داخلی طی مدت یاد شده 51 درصد افزایش یافت که اغلب ناشی از افزایش نرخ های فروش است و مقدار فروش با افت مواجه بوده است.
نکته جالب توجه این است که این شرکت سیمانی حاضر در غرب کشور، در 10 ماهه سال 97 موفق به صادرات سیمان به میزان 218 میلیارد ريال شده بود اما؛ در سال جاری خبر چندانی از صادرات نیست و تاکنون رقم بسیار نازل 266 میلیون ريال، فروش خارجی داشته است.
این موضوع به خوبی نشان از بسته شدن درگاه های صادراتی به خصوص عراق به روی «سغرب» دارد.

لازم به ذکر است که «سغرب» پیش از این پیش بینی کرده بود طی فصل زمستان درآمد 445 میلیارد ريالی محقق کند که با گذشت یک ماه از این مهلت سه ماهه، 27 درصد آن به واقعیت بدل شد. به این ترتیب، اگر با همین فرمان پیش رود، می تواند مبلغ برآورد شده را پوشش دهد و جمع کل درآمدهای سال جاری را به رقم 1657 میلیارد ريال برسد.

«سغرب» و افت 23 درصدی فروش

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: