کد خبر: ۳۲۳۹۴۸
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
0
پول نیوز - رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه گردشگری شهر تهران و ارائه لایحه سازمان گردشگری شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش پول نیوز، مهرشاد کاظمی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تهران شهری ناشناخته است و به خوبی معرفی نشده است، اظهار کرد: اگر رسانه‌ها کمک کنند می‌توان تهران را به عنوان یک مقصد گردشگری معرفی کرد تا توریستهای خارجی از نقاط مختلف این شهر بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای حوزه گردشگری تعریف کرده‌ایم، گفت: در حوزه گردشگری اطلاعاتی وجود دارد اما جامع و تجمیع شده نیست؛ بر این اساس قصد داریم سامانه جامع گردشگری راه‌اندازی کنیم که فاز نخست آن تا نوروز و فاز بعدی آن تا تابستان سال آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: هرچه که یک گردشگر نیاز داشته باشد در این سامانه گنجانده خواهد شد و پایه اصلی آن نیز روی نقشه است؛ به عنوان مثال مکانی مانند "عمارت مسعودیه" را می‌توان انتخاب کرد و از ساعت بازدید، مسیرهای منتهی به آن و همچنین تاریخچه این بنا مطلع شد.

وی همچنین از راه‌اندازی بانک اطلاعات گردشگری تهران خبر داد و گفت: این بانک نیز در آینده زیرمجموعه سامانه جامع راه‌اندازی خواهد شد اما در حال حاضر قرار است به صورت مجزا برخی از اطلاعات مورد نیاز گردشگران را پاسخ دهد. به عنوان مثال همه کتابهایی که در حوزه گردشگری وجود دارد در این بانک قرار می‌گیرد و کلیدواژه‌های آن "آثار تهران"، "توریست"، "گردشگری" است. علاوه بر این پایان‌نامه‌های حوزه گردشگری نیز در این بانک قرار می‌گیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه استفاده از این سامانه و بانک در مرحله اول پولی نیست ولی ممکن است در ادامه تصمیمی برای این موضوع اخذ شود، ادامه داد: برخی سایت‌ها شبیه به سامانه جامع یا بانک گردشگری را فعال کرده‌اند اما هم جامع نیست و هم دید پژوهشی و تهران‌شناسی در آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در بانک اطلاعات تاکنون 250 کتاب جمع آوری شده که قرار است به 600 جلد کتاب که همه آنها در حوزه گردشگری است، افزایش یابد. متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این کتابها به کتابخانه‌ای که در ستاد گردشگری دایر خواهد شد، مراجعه کنند. علاوه بر این قصد داریم کلاس‌های آموزشی برای تهران‌پژوهی راه‌اندازی کنیم که از هفته آینده آغاز خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است اما مسئولان شهری، شورایاری‌ها و تورگردانان در اولویت قرار دارند. این درحالی‌ست که کلاسها به صورت رایگان برگزار خواهد شد و اگر استقبال مردمی از آن افزایش یابد هزینه‌ای برای آن در نظر می‌گیریم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه گفت: سال آینده اولین دوره جایزه گردشگری تهران برگزار خواهد شد و در آن به پایان نامه برتر در حوزه گردشگری، رسانه برتر، خبرنگار فعال، کتاب برتر، جوایزی ارائه خواهد شد. همچنین قرار است در سال آینده نمایشگاه جاذبه‌های تهران 1400 برگزار شود و "گالری گردی" برای حمایت از گالری‌ها با حضور هنرمندان در روزهای جمعه راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این قصد داریم "گردشگری محله" با محوریت شورایاری‌ها را در روزهای پنج شنبه راه‌اندازی کنیم تا شورایاران نسبت به جذب گردشگر برای محله خود فعال شوند. برای نوروز نیز شهرداری تهران برنامه‌هایی دارد که از 15 اسفند با روز درختکاری آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت. بر این اساس کارناوالهای شادی گروه های موسیقی و تئاتر راه اندازی خواهند شد.

کاظمی با اشاره به اینکه قصد داریم آداب و آیین‌های قبل از ورود به نوروز را به شهروندان معرفی کنیم گفت: نوروز آیین و مراسم های مختلفی دارد که بسیاری از شهروندان با آنها آشنایی ندارند. به عنوان مثال نیر نوروز، نوروزخوانی، سبزه رویاندن، سمنو پزان، آشتی کنان و ... از جمله آیینی هستند که پیش از نوروز در گذشته انجام می شد و ما قصد داریم آنها را به شهروندان معرفی کنیم.

وی افزود: ستاد گردشگری در دو بخش اطلاع‌رسانی و خدماتی برنامه هایی برای نوروز اجرا خواهد کرد و بر این اساس جاذبه‌های گردشگری را به مسافران و شهروندان تهرانی معرفی می‌کنیم. در این راستا شهروندان می‌توانند طی تماس با سامانه 137 و گرفتن داخلی 4 از طریق اپراتورهایی که با گردشگری آشنایی دارند سؤالات خود را مطرح کنند. علاوه بر این یک بسته شامل نقشه تهران و مکان‌هایی که خدمات ارائه می دهند به صورت رایگان و به تعداد 500 هزار نسخه به صورت ثابت و متحرک بین شهروندان و مسافران توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین گفت: اگر برخی اماکن خدماتی قصد ارائه تخفیف به شهروندان را نداشته باشند و صرفا بخواهند از این فرصت برای تبلیغات استفاده کنند باید در هزینه‌های چاپ و تهیه پک‌ها با ما مشارکت کنند اما برای دیگر اماکنی که خدمات خود را با تخفیف به شهروندان ارائه می‌دهند پولی اخذ نخواهد شد.

به گفته کاظمی هزینه تهیه نقشه‌ها 600 میلیون تومان برآورد شده است.

وی در ادامه سخنان خود از ارائه لایحه ایجاد سازمان گردشگری به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای شهر ستاد گردشگری باید تا پایان سال جاری لایحه ایجاد سازمان گردشگری را به شورا ارائه دهد و براین اساس نسبت به بسترسازی و هماهنگی امور گردشگری به صورت جدی فعالیت کند و از آن به عنوان یک درآمد پایدار بهره مند شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: