کد خبر: ۳۲۴۰۶۵
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
0
پول نیوز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از بهره برداری از هزار کیلومتر خطوط آهن جدید با استفاده از این ریل ملی تا سه سال آینده خبر داد.

انعقاد قرارداد خرید ۱۵ هزار تن ریل ملی

 

به گزارش پول نیوز، خیرالله خادمی در همایش حمل نقل ریلی و رونق تولید فرصت‌ها و ظرفیت‌ها که امروز در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد، از انعقاد قرارداد ساخت و خرید ۱۵ هزار تن ریل ملی با ذوب آهن و بهره برداری از هزار کیلومتر خطوط آهن جدید با استفاده از این ریل تا سه سال آینده خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۵ هزار تن ریل ملی با ذوب آهن اصفهان به امضا رسیده و مذاکره برای خرید ۵۰ هزار تن ریل دیگر هم در مرحله اولیه قرارداد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی قرارداد منعقد شد و در سه سال گذشته ۹۷۰ کیلومتر خط ریلی افتتاح شده، ضمن اینکه ۵ مرکز استان تاکنون به شبکه ریلی متصل شده است.

وی با انتقاد از اینکه هم اکنون شکل حمل و نقل اصلی کشور جاده محور است و با وجود توسعه چشمگیر ریل، این وضعیت تغییر چندانی نکرده است گفت: نباید توسعه تنهای شبکه ریلی اولویت باشد چراکه در این بخش به اندازه کافی کار شده و در حال انجام است.

خادمی افزود: باید به این مهم توجه داشته باشیم که سهم ریل در حمل و نقل مسافر و بار افزایش بیابد چراکه حتی در رقابت ریل و جاده، حمل و نقل جاده‌ای بیشتر مورد اقبال عموم است که یکی از دلایل آن ارزان‌تر بودن آن است که در این حوزه باید به یارانه‌های پنهان توجه داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در حوزه ساخت خط آهن از نظر ادوات، تجهیزات و پیشرفت، خوب عمل کرده بودیم و فقط در تولید ریل مشکل داشتیم که این مشکل هم از دو سال پیش به تدریج در حال رفع شدن است.

خادمی اضافه کرد: از امسال با همکاری وزارت صنعت و بخش تولید، ساخت ریل جدی شد. قرارداد با ذوب آهن در یک مناقصه عمومی و نه واگذاری خاص و مناقصه برای ۱۳ هزار کیلومتر ریل انجام شد و به تولید رسید و برای راه آهن بستان آباد- تبریز استفاده شد.

وی با بیان اینکه در دو سال و نیم آینده هزار کیلومتر خط ریلی جدید افتتاح می‌کنیم، افزود: خط آهن چابهار- زاهدان ۶۲۰ کیلومتر و با خطوط فرعی ۷۵۰ کیلومتر است که منابع مالی آن از محل صندوق توسعه ملی تأمین شد و نخستین بخش تأمین مالی آن هم انجام شده است.

خادمی گفت: خط آهن کردستان نیز از مسیر سنندج ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که در حال زیرسازی است و تأمین مالی آن هم انجام شد.

وی افزود: خط آهن میانه- اردبیل نیز ۱۷۵ کیلومتر طول دارد و ۸۲ درصد رشد زیرسازی آن انجام شده است.

خادمی گفت: در خط آهن چابهار- زاهدان هم قرارگاه خاتم الانبیا در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی برای ساخت ریل است و برای تأمین ریل، با ذوب‌آهن قرارداد می‌بندد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه ما در وزارت راه و شهرسازی جلوگیری از واردات حتی یک شاخه ریل از خارج است و امیدواریم بزودی این برنامه محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: