April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۳۷۴
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
0
پول نیوز - وزير اقتصاد گفت: بهترین ابزار براي انجام جايگزيني درآمدهای نفتی در حال حاضر، درآمد ناشي از مالیات است؛از این رو دولت در نظر دارد تا هم پایه های مالیاتی را افزایش دهد و هم کسانی که مالیات ندهند برخورد سخت صورت گیرد.

منتشر نشود/////

 

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص جایگزینی در آمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی گفت: رشد حقوق و دستمزد 18 درصدی كارمندان دولت در سال جاری موجب افزايش هزينه‌ها شده است. در شرايط كنوني باید درآمدهای دیگر را هم تقویت و به جايگزيني آن‌ها با درآمد نفتي فكر كنيم.


وزير اقتصاد افزود: بهترین ابزار براي انجام اين جايگزيني در حال حاضر، درآمد ناشي از مالیات است كه خوشبختانه با به كارگيري سیاست هایی که تعیین شده مثل افزایش پوشش مالیاتی و استفاده از فناری های نوین امروز، تا حدي به تحقق پيوسته. پيشي گرفتن درآمدهای مالیاتی ما از نرخ تورم این نشان دهنده این است که استفاده از فناوری های نوین و شناسایی فرارهای مالیاتی و البته مالیات های معوق در این چندماه گذشته قابل توجه بوده است. تقریباً حدود 9 درصد مالیات، معوق بوده كه با روش تشویق کردن بدهکاران مالیاتی به برگرداندن مالیات های معوق خود، خوشبختانه توانستیم سهم قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی را به بودجه اضافه کنیم.


دژپسند وزیر اقتصاد با تاکید بر این موضوع که ما حداکثر تلاش خود را میکنیم تا به مشتریان خوش حساب فشار زیادی وارد نشود، افزود: از افرادی که فرار مالیاتی دارند، مالیات بیشتری کسر مي‌شود. البته ما نمی‌توانیم فقط به قوانین حاضر در رابطه با مالیات اکتفا کنیم و نیاز به قوانین جدیدی داریم.


وی در ادامه از اصلاح قانون مالیات مستقیم خبر داد و گفت: در این اصلاحیه شیوه جدیدی برای دریافت مالیات وضع شده و ساختار آن تغییراتی کرده و از این پس با تصویب این اصلاحیه، مالیات بر مجموع درآمد هر فرد وضع و کسب خواهد شد كه به اين واسطه تعادلی در ساختار جدید مالیات ایجاد مي‌شود.


دژپسند در خصوص مالیات پزشکان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه جلساتی که رئیس سازمان مالیاتی با هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی داشتند، قرار شد تا پایان بهمن امور قانونی مربوطه انجام شود، در غير اين صورت افراد مشمول جریمه هایی که در قانون آمده است خواهند شد.


وی در مورد رسوب غیرطبیعی کالا در گمرکات توضیح داد: کالاهایی که به گمرک وارد شدند و دارای مجوز هستند ترخیص آنها به حداقل ممکن رسیده اما برخی از کالاها که مشمول ممنوعیت ورود و یا عدم تأمین ارز بانکی بودند طبیعتا ترخیص نمی شوند و این نشانگر رسوب کالاها نیست، بلکه نشان دهنده این است که مسببين کالاهای وارد شده موارد قانونی که برای آنها تعین شده است را برای ترخیص انجام نداده اند.


وزیر اقتصاد در پایان با تاکید بر اینکه رسوب کالا در گمرک به حداقل رسیده بیان کرد: خبر خوشی که می توانم به شما بدهم این است که یکی از کالاهایی که از گمرک ترخیص نشده، ذرت های آلوده ایی بودند که گمرک از ورود این ذرت ها به کشور جلوگیری کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: