April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۴۶۷۵
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
0
پول نیوز - رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دستوری در قانون مبنی بر افشای اطلاعات وجود ندارد؛ نه در بورس و نه در صنعت بیمه اجباری نیست و شرکت ها مختار هستند.

اجباری در افشای حقوق نجومی مدیران  وجود ندارد

 

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری در خصوص حقوق های نجومی مدیران بیمه ای گفت: اینکه حقوق های بالا قانونی است یا خیر نیازمند تفکیک شرکت هاست؛ شرکت های دولتی بر اساس قانون حقوق می گیرند و نمی توانند یک ریال هم بیشتر بگیرند؛ اما در شرکت های خصوصی این قوانین وجود ندارد و توافق بین سهامدار و مدیر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: ما در مقام ناظر نمی توانیم به روابط سهامدار و شرکت ورود پیدا کنیم، که چه میزان حقوق و مزایا به مدیران پرداخت شود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره چرایی عدم افشای حقوق های نجومی در صورت های مالی شرکت ها گفت: دستوری در قانون برای افشای این اطلاعات وجود ندارد؛ نه در بورس و نه در صنعت بیمه اجباری نیست و شرکت ها مختار هستند.

وی درباره حقوق های نجومی همچنین گفت: کار خوبی نیست که فیش های حقوق و مزایای مدیران را در سایت ها منتشر کنیم؛ اگر موضوعی قانونی بود آنرا نشر دهیم و اگر غیر قانونی باشد ما و نهادهای نظارتی حتما باید ورود کنیم. در خصوص مدیر بیمه ملت شخصا از وزیر اقتصاد سوال کردم و علت عزل حقوق نجومی نبود و موضوع دیگری باعث عزل ایشان شد.

 

وی از معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بخش بیمه درمان و عمر و زندگی خبر داد و اظهارداشت: نظر دولت بر این بود که تمام صنعت بیمه از مالیات معاف باشد ولی تا کنون مجلس موافقت نکرده است؛ تلاش داریم بیمه شخص ثالث نیز معاف شود ولی چون سالهای قبل هم این رشته معاف نبوده، در صورت عدم موافقت مجلس اتفاق خاصی رخ نمیدهد.

رییس کل بیمه مرکزی درباره عملکرد صنعت بیمه در تحریم، گفت: مکانیزمی ایجاد شده تا مجموعه شرکت های بیمه ای این موضوع را مدیریت کنند؛ هیچ بیمه نامه ای در سطح کشور روی زمین نیست و همه بیمه نامه ها مدیریت شده و تحت پوشش قرار گرفته است.

وی درباره تورم و تاثیر آن بر نرخ دیه تصریح کرد: باتوجه به تغییرات تورم، نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث تحت تاثیر قرار می گیرد؛ تلاش داریم به میزان تورم، افزایش حق بیمه نداشته باشیم و امسال هم کمتر از تورم، افزایش حق بیمه خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: