کد خبر: ۳۲۴۷۲۴
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
0
پول نیوز - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه سلول درمانی می تواند بسیاری از هزینه های درمانی را کاهش دهد، گفت: امیداریم چنین روش هایی برای بیماران قابل دسترس باشد.

استفاده از سلولهای بنیادی مساوی با کاهش هزینه های درمان

 

به گزارش پول نیوز، سورنا ستاری امروز در حاشیه افتتاح مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: یک مسئله ای که در این دولت به آن توجه ویژه ای شده سلول های بنیادی و تجاری سازی محصولات این حوزه است.

وی افزود: این مسئله با همکاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حال انجام است تا بتوانیم محصولات حوزه سلول های بنیادی را در بازار ببینیم.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد محصولاتی که در حوزه سلول بنیادی توانسته تاییدیه دریافت کند روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: این عدد قابل تاملی در حوزه سلول بنیادی به شمار می رود.

وی افزود: هم اکنون ۷ دانشکده در حوزه سلول بنیادی و ارائه روش های جدید سلول درمانی فعالیت می کنند.

ستاری با بیان اینکه سلول درمانی می تواند بسیاری از هزینه های درمانی را کاهش دهد، گفت: امیداریم که چنین روش هایی برای بیماران قابل دسترس باشد.

وی گفت: حوزه سلول بنیادی در معاونت علمی همواره مورد حمایت قرار گرفته و می گیرد. ستاد توسعه فناوری های سلول بنیادی از نظر مالی مشکلی برای حمایت از دستاوردهای این حوزه ندارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وظیفه ما این است که روی این حوزه کار کنیم، گفت: مطمئن هستیم که تکنولوژی های زیادی در این حوزه توسعه می یابد. زیرا سلول های بنیادی یک مجموعه بی نظیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: این مرکز، مجموعه کاملی است که دارای اتاق های تمیز بوده و تا سه ماه دیگر تکمیل خواهد شد؛ ما کمک می کنیم که اتفاقات جدیدی در این مرکز رخ دهد.

ستاری با تاکید بر اینکه ایجاد چنین مراکزی فرصت هایی را در اختیار دانشگاه‌ها قرار می دهد تا جوانان و محققان گرد هم بیایند، افزود: این مرکز می تواند دریچه جدیدی برای ورود به حوزه تکنولوژی های جدید در بخش سلول های بنیادی باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان حوزه های مهندسی و پزشکی می توانند با یکدیگر در این مرکز کارهای مشترکی انجام دهند؛ اجرای چنین پروژه های مشترک از اولویت های ما در معاونت علمی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: