جریان این سرمایه گذار به سمت خروج؛
کد خبر: ۳۲۴۸۵۷
۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
0
پول نیوز - «وتوکا» در دی ماه از موقعیت بازار سرمایه استفاده کرد و اقدام به فروش بخشی از سرمایه گذاری های خود کرد اما؛ در مقابل، دست به خرید نزد.

«وتوکا» از «توریل» سود گرفت

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری توکا» بالاخره با تأخیر فراوان، صورت وضعیت پورتفوی یک ماهه منتهی به دی سال جاری را منتشر کرد.

بهای تمام شده سبد سهام شرکت های بورسی بالغ بر 1705 میلیارد ريال است که ارزش بازار آن تا آن زمان، بیش از 20133 میلیارد ريال است. در واقع، فاصله بین ارزش روز و مبلغ خرید سهام شرکت های بورسی در «وتوکا» بسیار زیاد است و اندک فروش آن ها سود قابل توجهی برای شرکت به همراه دارد.

این شرکت بیش از هر چیز در صنعت حمل ونقل، انبارداري و ارتباطات سرمایه گذاری کرده است و در این میان، بار اصلی بر دوش شرکت «توکا ریل» است.

1528 میلیارد ريال بهای تمام شده پرتفوی غیربورسی است. مهمترین سرمایه گذاری غیربورسی «وتوکا» در شرکت ورقهاي پوششدار تاراز چهارمحال انجام گرفته که سرمایه 1350 میلیارد ريالی دارد و «وتوکا» مالک 45 درصد آن است. عرضه اولیه این شرکت مدت ها است که در دستور کار قرار گرفته است.

شایان ذکر است که «وتوکا» در دی ماه هیچ گونه سهمی خریداری نکرده و در مقابل، 94 میلیارد ريال سهم فروخته و 84 میلیارد ريال سود کسب کرده است. این شرکت در این ماه، 5.4 میلیون سهم «توریل» و 1.3 میلیون سهم «کاذر» را به فروش رسانده است.

بنابراین، می توان گفت «وتوکا» از رشد بازار سرمایه استفاده کرده و در دی ماه اقدام به کسب سود کرده و پیش بینی افت قیمت ها در بهمن ماه را داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: