کد خبر: ۳۲۵۱۶۵
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
0
پول نیوز-امروز در حاشیه بیست و یکمین همایش ملی واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز، پهپاد زیست محیطی توسط عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست رونمایی شد.

به گزارش پول نیوز، محمد جعفری مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این پهپاد در مراسم رونمایی این پهپاد گفت: این پهپاد عمود پرواز است که توانایی ۴ ساعت پرواز مداوم دارد، همچنین دوربین اسکن بر روی آن نصب شده و توانایی ارسال فیلم و عکس را به طور همزمان دارد.

وی افزود: دوربین RGV بر روی آن نصب شده که قابلیت تشخیص هر شیء که چشم قادر به دیدن آن نیست را دارد. مثلاً اگر حیوانی پشت سنگی باشد این دوربین توانایی دیدن آن را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه می‌توانیم پرنده را در فاصله ١٠٠ متری رصد کنیم، گفت: این پهپاد قادر به تصویر برداری از تمام سرزمین با اولویت محیط‌زیست است و قرار است برای اولین بار کرخه، هیرمند، بندرانزلی و میانکاله توسط این پهپاد رصد و پایش شود.

وی اظهارداشت: امروزه پایش محیط زیست با ابزار‌های قدیمی قابل انجام نیست و نیازمند پایش با ابزار‌های نوین هستیم که بر این اساس سه محصول را برای سازمان حفاظت محیط‌زیست تهیه کردیم که این پهپاد در همین راستا تهیه شده است.

 

پهپاد زیست محیطی رونمایی شد

جعفری افزود: همچنین سامانه سنجش از راه دور را برای سازمان حفاظت محیط‌ دانش بنیانزیست تهیه کردیم که با تمرکز بر پایش تالاب‌ها و سواحل فعالیت می‌کند و قادر است تمام تعارضات را پایش و در اختیار سازمان محیط زیست قرار دهد.

به گفته وی این سامانه هر ١۶ روز گزارش‌های جمع شده را به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین سامانه هوش مصنوعی را نیز به عنوان سومین محصول تهیه و در اختیار سازمان حفاظت محیط‌ زیست قرار دادیم که قادر است هر مداخله‌ای که با روش‌های معمولی قادر به تشخیص نیست را تشخیص دهد.

وی افزود: با این روش توانستیم کشت خشخاش در کرمانشاه و کردستان را مشخص کنیم و در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: