رئیس سازمان ملی استاندارد:
کد خبر: ۳۲۵۸۲۱
۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
0
پیروز بخت گفت: با همکاری وزارت بهداشت و سایر بخش‌های مربوط، شروع به ارزیابی برای تعیین استاندارد پژوهش محور در حوزه ماسک مخصوص کرونا کرده ایم.

 

فرمول تهیه ماسک مقابله با کرونا مشخص شد

به گزارش پول نیوز؛نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد، درباره استاندارد تولید ماسک، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته تولید ماسک برای مقابله با بیماری کرونا نداشتیم؛ چرا که تا به حال با چنین خطری مواجه نشده بودیم پس نه تنها ما، بلکه سایر کشور‌ها هم استانداردی برای چنین ماسکی تدوین نشده بود.

او با اشاره به وجود استاندارد برای ماسک جراحی گفت: به محض اعلام ورود این بیماری و این خطر در کشور چین، با همکاری وزارت بهداشت و سایر بخش‌های مربوطه شروع به ارزیابی برای تعیین استاندارد پژوهش محور در این حوزه کردیم. تعیین استاندارد بدون پژوهش امکان پذیر و باید فرایند لازم را طی کند.

پیروزبخت تصریح کرد: تعیین استاندارد برای این ماسک‌ها آغاز شده و نهایی شدن ان مدتی زمان می‌برد، اما امروز تعیین این استاندارد به دغدغه اصلی ما و وزارت بهداشت تبدیل شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن استاندارد قطعی را تعیین کنیم. عدد قطعی نمی‌توان برای آن مشخص کرد، اما این قول را به مردم می‌دهیم که در اسرع وقت موارد حساس را تعیین کرده و آزمایشات را آغاز کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره واحد‌هایی که بنا به تغییر محصولات تولید، دارند گفت: تولیدات فعلی استاندارد ماسک جراحی دارند که به میزان زیادی سختگیرانه است، اما امروز به دنبال تعیین استاندارد جدیدی برای مقابله با ویروس‌ها هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: