کد خبر: ۳۲۶۰۱۱
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
0
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی مسافری با ظرفیت ۵۵۰ صندلی، روز گذشته برای برگرداندن مسافران ایرانی، به بندر شارجه اعزام شد.

 

به گزارش پول نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با اشاره به اینکه کشور امارات متحده عربی روزهای پیش پرواز و انتقال مسافران ایرانی به این کشور را ممنوع کرده بود، اظهار داشت: برای انتقال مسافران ایرانی از بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران در گام اول روز گذشته کشتی مسافری با ظرفیت ۵۵۰ صندلی به بندر شارجه اعزام شد که ساعت ۱۴ امروز وارد بندر شهید باهنر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در حوزه حمل و نقل دریایی نیز بین بنادر شهید باهنر ایران و شارجه خط مسافری فعال بود، اما از حدود ۱۰ روز پیش انتقال مسافران ایرانی از طریق کشتی به شارجه با مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود: در خط دریایی بنادر جنوب ایران ـ شارجه دو کشتی مسافری سانی و والفجر تردد می‌کند. کشتی سانی حدود ۱/۵ سال بود که در خط مسافری شهید باهنر ـ بندر شارجه فعال بود و حدود ۵۰۰ صندلی ظرفیت دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این کشتی هفته‌ای ۲ سفر بین بنادر شارجه و بندر شهید باهنر تردد می‌کند، ولی اخیرا و بعد از شیوع بیماری کرونا پذیرش کشتی‌های مسافری از بنادر ایران انجام نمی‌شد و این سفرها قطع شده بود.

راستاد افزود: از سوی دیگر مسافران ایرانی در بندر شارجه، فرودگاه‌های امارات و بنادر دیگر به دلیل لغو پروازها مانده بودند و امکان انتقال آن‌ها نبود. از سوی دیگر تردد شناور والفجر و همچنین شناور مسافری از بندر لنگه به دبی هم متوقف شده بود.

وی اضافه کرد: برای جابجایی مسافران ایرانی سازمان بنادر و دریانوردی رایزنی‌هایی داشت، از سوی دیگر مالک کشتی سانی هم در امارات پیگیری‌هایی کرد که بدین ترتیب مجوز صادر شد تا کشتی سانی بدون مسافر از بنادر جنوبی ایران به بندر شارجه برود و مسافران را جابجا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد نحوه اطلاع رسانی به مسافران ایرانی در امارات گفت: مقرر شد در بندرگاه دوبی و شارجه و فرودگاه دوبی از طریق آژانس‌های مسافرتی موضوع انتقال دریایی مسافران اطلاع‌رسانی شود تا همه مسافران ایرانی مطلع شوند.

راستاد بیان کرد: روز گذشته کشتی سانی با ۵۵۰ صندلی به بندر شارجه رفت و ساعت ۱۴ امروز وارد لنگرگاه بندر شهید باهنر می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر کشتی مسافری والفجر هم حدود ۳۵۰ صندلی دارد که در حال برنامه‌ریزی برای رفتن به بندر شارجه و انتقال مسافران است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده این شناورها از ایران بدون مسافر به این بنادر بروند و عملیات بازگشت مسافران را انجام دهند.

راستاد افزود: کشتیرانی والفجر و مالک سانی هر دو اعلام آمادگی کرده‌اند که برای بازگرداندن مسافران ایرانی از دیگر مناطق نظیر قطر و عمان آمادگی لازم را دارند. فعلا تمرکز ما روی امارات است تا مسافران عمان و قطر را به ایران برگردانیم.

وی ادامه داد: اگر لازم بود در مسیرهای دریایی دیگر هم کشتی مسافری برقرار می‌کنیم تا جابجایی مسافران ایرانی با مشکل مواجه نشود. از سوی دیگر در مسیرهای بندر لنگه ـ بندر دبی و خرمشهر ـ کویت هم خط مسافری دریایی فعال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: