April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سهامدارانی که از سود جا ماندند:
کد خبر: ۳۲۶۰۹۴
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
0
تقربیا بیش از یک سال از ممنوع المعامله بودن «شلیا» در بورس می گذرد و هنوز گزارش شش ماهه نخست سال جاری به صورت حسابرسی شده در سایت کدال منتشر شده است.

«شلیا» نمادی که یکسال متوقف است! ////تولیدی

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، شرکت «مواد ویژه لیا» با سرمایه ای 80 میلیارد ریالی در فرابورس پذیرفته شده بود. بعد از سوددهی و رشد خوب «شلیا» فرابورس پذیرش این شرکت را لغو کرد.

طی روزها و هفته گذشته ناشران بازار پایه فرابورس عدم انتشار صورت مالی را علت بازنشدن این نماد اعلام کردند اما؛ این شرکت مهرماه ترکیب جدید هئیت مدیره خود را معرفی کرد ولی خبری از گشایش نبود.

سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران بازار پایه نیز در نامه ای به حسابرس شرکت «مواد ویژه لیا» تاکید کرد که طبق دستورالعمل اجرایی «افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار»، ناشران ملزم به ارائه صورت‌های مالی 6 ماهه حسابرسی شده شرکت اصلی خود حداکثر ظرف مدت 60 روز پس از پایان دوره شش ماهه هستند اما؛ با گذشت هفت ماه هنوز خبری از صورت مالی حسابرسی این شرکت در کدال نیست.

«شلیا» اعلام کرد که حسابرس قانونی این «شلیا» هنوز گزارش های حسابرسی شده را ارائه نداده است درحالی که حسابرس قانونی در جواب این نامه اعلام کرد: هنوز صورت های مالی امضا و تایید شده نهایی شرکت در اختیار موسسه حسابرسی شده قرار نگرفته و دلیل  دلیل آن هم ابطال رای بدوی صادره توسط دادگاه عمومی حقوقی مبنی بر ابطال صورت جلسه مجمع عمومی عادی اردیبهشت ماه بوده است.

از این نوع رد و بدل شدن نامه و مکاتبات می توان دریافت که به علت مشخص نبودن اعضای هئیت مدیره «شلیا»  مبنی بر داشتن وجاهت قانونی امضا و تایید صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به  بهمن سال 97 و نیز به تبع آن برای صورت‌های مالی سال مالی منتهی به  مرداد سال جاری، امکان صدور گزارش فراهم نشده است.

درحالی که حسابرس اعلام کرد به محض این که موانع موجود بر سر راه انتشار گزارش حسابرسی شده برطرف شود، این گزارش در وبسایت کدال منتشر خواهد شد اما؛ این مسائل منوط به رای دادگاه و مشخص شدن وضعیت هیات مدیره جدید خوهد بود.

بر اساس گزارش صورت مالی سه ماهه حسابرسی نشده منتهی به  آبان ماه سال جاری، این شرکت 14 میلیارد ریال سود خالص داشته که درمقایسه با سال مالی گذشته کاهش 20 درصدی را نشان می دهد

پول سهامداران شلیا در حالی بلوکه شده که در یک سال اخیر بازار سهام بیش از 200 درصد رشد کرده و سهامداران این نماد نیز نه تنها از این رشد جا مانده‌اند بلکه قادر به فروش و تبدیل سهم خود نیز نیستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: