April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آژیر قرمز در استان های پرسفر
کد خبر: ۳۲۶۴۲۱
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
0
بعد از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران، یکی از اقدامات پیشگیرانه این ویروس، کنسل کردن سفرهای غیر ضروری بود؛ حال برخی از استانها عطای مسافران را بر لقایشان بخشیده و ورود مسافر به شهرشان را ممنوع کرده اند.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، این روزها تشویق به در خانه ماندن به یک شعار جدی در سطح شهرها تبدیل شده و شعارهایی با این عنوان که خانه از هر جایی امن‌تر است در برخی شهرهای کشور به چشم می‌خورد.

حال مسوولان ۱۰ استان اجرای تدابیر ویژه ضدکرونایی برای نوروز را استارت زدند و با تشریح آخرین تصمیمات ستادهای استانی مبارزه با ویروس«کرونا»، از لغو برنامه‌های میزبانی مسافران نوروزی ۹۹ خبر دادند. براساس تصمیم اتخاذ‌شده در این استان‌ها، عرضه انواع اقامتگاه رسمی و غیررسمی به مسافران با هدف «پیشگیری از سرایت بیشتر کرونا» ممنوع است. ایست نوروزی به مسافرت‌های داخلی عمدتا به استان‌های «پرسفر در تعطیلات نوروز» مربوط است.

اجاره هتل، خانه‌مسافر و همچنین عرضه اقامتگاه‌های توریستی-تفریحی دستگاه‌های دولتی به مسافران در ایام عید ۹۹ ممنوع است.

استان‌ها این اقدام را با هدف جلوگیری از موج دوم «تشدید ابتلا به کرونا» انجام دادند و ابعاد این نوع اعمال قانون به حدی بزرگ است که مطابق بخشی از مصوبات ستادهای استانی مبارزه با کرونا و پیشگیری از سرایت بیشتر این ویروس، برپایی هر نوع چادر و ایجاد فضای کمپینگ در سطح خیابان‌های شهرهای توریستی نیز ممنوع اعلام شده است. علاوه‌بر این همچنین اسکان مسافران نوروزی در مدارس نیز ممنوع شده است.

استان‌هایی که فعلا توسط مسوولان استانی ممنوعیت سفر به آنها اعلام شده است شامل مازندران، اصفهان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌رضوی، اردبیل، قزوین، ایلام و چهار محال بختیاری است.


استاندار اصفهان: امکان پذیرش و اسکان مسافران نوروزی را نداریم


عباس رضایی استاندار اصفهان اظهار کرد: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد، این اقدام در راستای حفظ سلامت هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به عنوان یک رسالت ملی و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

وی افزود: هر ساله به منظور جذب مسافران نوروزی ستاد تسهیل مسافران نوروزی در اصفهان فعالیت می‌کرد ولی امسال به واسطه شرایط به وجود آمده به واسطه کرونا، این ستاد فعالیت خود را به سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز معطوف خواهد کرد.


استاندار مازندران: پذیرش مسافران نوروزی در مراکز دولتی مازندران ممنوع است


احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در ارتباط با بحث ممنوعیت پذیرش مسافران در ایام نوروز اظهار کرد: ایجاد هرگونه کمپ‌ عمومی گردشگری و برپایی چادر در محیط پارک‌ها و فضای روباز ممنوع است.

وی با بیان اینکه پذیرش مهمان در مراکز دولتی ممنوع است، تصریح کرد: مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی از پذیرش مسافر باید خودداری کنند.


اردبیل امکان پذیرش مسافر نوروزی ندارد


اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: به منظور مقابله با ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن و حفظ سلامتی مردم، در نوروز امسال همه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها، مراکز گردشگری و آب‌درمانی‌های استان اردبیل تعطیل است.

وی افزود: همه ساله میزبان میلیون‌ها نفر گردشگر از سراسر کشور و نیز کشورهای خارجی است که به امید خدا بعد از غلبه بر بیماری کرونا دوباره با آغوش باز در خدمت همه گردشگران خواهیم بود.


هشدار استاندار خراسان رضوی به وضعیت قرمز کرونا


استاندار خراسان رضوی نیز نسبت به وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی هشدار داد و گفت: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

 
حال با توجه به جدیت ماجرا، لازم است در این شرایط شهرهای دیگر که به این اقدام دست نزدند و مسلما از مقاصد گردشگری نوروزی هستند حداقل امکانات لازم را برای پیشگیری از کرونا فراهم کنند چرا که با وجود محدودیت های سفر که در برخی استانها صورت گرفته شاید مردم را مجاب به این کند که به استانهای دیگر سفر کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: