April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بازار PSP در قبضه «به پرداخت ملت»
کد خبر: ۳۲۶۵۴۵
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
۱
یکی از شرکت های مطرح در حوزه PSP «به پرداخت ملت» است که در زمینه های بسیاری حرف اول را می زند.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «به پرداخت ملت» از جمله شرکت هایی است که در عرصه خدمات PSP فعالیت می کند و جزو بهترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت ها به شمار می رود.
بر اساس گزارش های اقتصادی شاپرک، شرکت «به پرداخت ملت» با سهم 23 درصدی از تعداد تراکنش ها و سهم 24 درصدی از مبلغ تراکنش های شاپرک، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست هر دو بازار قرار گرفته است.

«پرداخت» با دید مجمع خریدار دارد


اختلاف سهم مبلغی بیش از 8 درصدی با شرکت «پرداخت الکترونیک سامان» که در جایگاه دوم قرار دارد، نقش شرکت «به پرداخت ملت» در میزان ارزش ريالی تراکنش های پرداخت کارت را به روشنی نشان می دهد. در نظر تعداد تراکنش شاپرک نیز با شرکت دوم فاصله 4 درصدی دارد.

«پرداخت» با دید مجمع خریدار دارد

در بهمن ماه سال جاری «به پرداخت ملت» همچنان با پوشش 24 درصدی از بازار تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد و به نوعی بازار کارتخوان ها را در اختیار خود گرفته است.
در این ماه، این شرکت با پوش 23 درصدی از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است. این شرکت با رقمی در حدود 35 درصد، بخش قابل توجهی از بازار مبلغی تراکنش های ابزار پذیرش اینترنتی را نیز پشتیبانی می کند.
علاوه بر این، «به پرداخت» سهم بالایی از بازار تراکنش های خرید و مانده گیری دارد و رتبه نخست را در بین شرکت های فعال در حوزه PSP کسب کرده است.
نکته قابل تأمل این است که بر اساس گزارش های اقتصادی شاپرک، در بازار ابزار پذیرش موبایلی نیز شرکت «به پرداخت ملت» حرف اول را می زند و بخش عظیمی از این بازار با سهم 95 درصدی، از آن خود کرده است.
نتیجه این عملکرد موفق و اول بودن در بسیاری از زمینه ها، سود خالص 2131 میلیارد ريالی در دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال جاری بود که 23 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
در مجموع، «پرداخت» بیش از 2926 میلیارد ريال سود انباشته دارد که با این اوصاف، خریداری این سهم با دید مجمع، چشم انداز مثبتی دارد و با توجه به سود انباشته قابل توجه، دست شرکت در تقسیم سود مناسب باز است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
میرک
Iran, Islamic Republic of
13:48 - 1398/12/17
دمشون گرم خدایی
راضیم ازشون
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: