April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه معاملاتی در بورس کالا صورت گرفت:
کد خبر: ۳۲۶۶۳۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
0
در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از "فروش کالا در رینگ صادراتی بورس کالا و انرژی برای مقابله با تحریم‌ها"، تا "عرضه سیمان" در بورس کالا رسید.

بورس در هفته ای که گذشت///////تولیدی

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، صندوق ضمانت صادرات ایران برای مقابله با تحریم در سال ۱۳۹۹، ۱۱ ابزار پوششی را اعلام کرده است که «تسهیل و ایجاد مزیت برای فروش کالا در بورس کالا و انرژی در رینگ صادراتی به صورت مدت‌دار» و «گسترش دسترسی صادرکنندگان به تامین مالی از طریق بازار سرمایه ویژه طرح‌های صادرات محور» دو ابزار پوششی مورد نظر این صندوق است.

شمارش معکوس برای عرضه سیمان سفید در بورس کالا

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: به منظور ساماندهی صادرات سیمان، این محصول از نیمه دوم اسفندماه در بورس کالا عرضه می شود.

عبدالرضا شیخان با بیان اینکه ورود سیمان سفید به بورس کالا اتفاق مثبتی برای صنعت سیمان خواهد بود، گفت: کارگروه تنظیم بازار به منظور ساماندهی صادرات سیمان، سیمان سفید را وارد بورس کالا کرده است که از نیمه دوم اسفند ماه امسال نیز صادرات آن امکان پذیر خواهد بود.

او با بیان اینکه برای صادرات سیمان سفید نیاز به ارائه گواهی خرید است، گفت: در صنعت سیمان باید قیمت ها شفاف شود که این امر با ورود صادرات این محصول به رینگ بورس کالا امکان پذیر است.

بورس کالا در انتظار اقدام عملی تولیدکنندگان سیمان

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران در خصوص عرضه سیمان سفید در بورس کالا گفت: با وجود آنکه ستاد تنظیم بازار صادرات سیمان سفید کشور از طریق بورس کالا را تصویب و این مصوبه به گمرکات کشور نیز ابلاغ شده است، ولی تاکنون اقدام عملی از سوی تولیدکنندگان سیمان برای اجرای این مصوبه صورت نگرفته است.

رضا محتشمی پور افزود: با ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر عرضه سیمان سفید در بورس کالا جلسات لازم در این خصوص برگزار و بورس کالا آمادگی کامل خود برای اجرای آن را اعلام کرده ولی هنوز مراحل پذیرش و عرضه کالا در بورس کالا از سوی تولید کنندگان سیمان صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار یک الزام مقرراتی است و باید صورت بگیرد که با توجه به ابلاغ این موضوع به تولیدکنندگان و انجمن سیمان، باید دید اقدام فعالان این بخش برای پذیرش محصول در بورس چه زمانی انجام می شود.

گشایش نماد گواهی سپرده زعفران پوشال یک انبار در بورس کالا

در هفته گذشته نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی زعفران پوشال معمولی انبار شرکت صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی (بیرجند) از روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه با نماد زعفران ۹۹۰۸ پوشالمعمول بیرجند(پ)(زعف ۹۹۰۸ پ۱۷) گشایش یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: