April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۷۳۷
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
0
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توزیع ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی امسال خبر داد.

توزیع ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی

 

به گزارش پول نیوز، فریبرز غیبی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها امسال پویش نهال‌کاری را از ۱۴ آذرماه با کاشت ۱۴ میلیون نهال آغاز کرده است، گفت: تا قبل از هفته منابع طبیعی ۱۳ میلنون نهال با مشارکت اقشار مختلف مردم در کشور کاشته شده و این رقم با احتساب هفته منابع طبیعی از مرز ۱۴ میلیون اصله نهال نیز گذشته است.

غیبی از تولید ۱۶ میلیون نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این نهال‌ها با توجه به شرایط اقلیمی کشور و استان‌ها تولید شده و همگی سازگار با محیط هستند.

وی افزود: کشور امروز نیازمند کاشت درخت و توسعه فضای سبز و جنگل است و ما باید برای سرسبزی کشور این کار را انجام دهیم.

غیبی اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و تغییر فصل در کشور ما کاملاً محسوس است و فائو نیز تاکید دارد با توجه به بارندگی‌ها در فصل پاییز درختکاری انجام شود تا درخت بتواند خودش را با محیط سازگار نماید.

وی هجوم آفات و امراض، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و خشکیدگی درختان جنگلی را بخشی از نتیجه تغییرات اقلیمی و کاهش رطوبت خاک ذکر کرد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از راهکارهای ایجاد رطوبت در خاک را ایجاد بانکت ها و هلالی‌های آبگیر در پای درختان نام برد و گفت: انجام این اقدامات می‌تواند به افزایش رطوبت خاک کمک کند.

غیبی یادآور شد: بر اساس معاهدات جهانی ایران متعهد شده است ۱۲ درصد گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و سرانه جنگل در کشور را از ۱۷۰۰ متر مربع به ۲۵۰۰ متر مربع برساند.

وی گفت: هر کشوری پایین ۱۰ درصد مساحت خود جنگل داشته باشد جز کشورهای با پوشش کم جنگل محسوب می‌شود و ایران نیز در این ردیف قرار دارد و باید با کاشت ۶ میلیون هکتار جنگل کاری بتواند سرانه جنگل خود را افزایش دهد.

غیبی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به جنگل کاری در کشور بسیار زیاد شده و مردم نسبت به حفظ جنگل‌ها حساس‌تر شده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: