April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۶۸۴۹
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
۱
آخرین مرحله یارانه نقدی امسال واریز شد و سرپرستان خانوار می‌توانند یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی اسفند ماه خود را از امروز برداشت کنند.
به گزارش پول نیوز، آخرین یارانه نقدی امسال واریز و پرونده آن بسته شد.
طبق زمان‌بندی سازمان برنامه و بودجه پس از گران شدن بنزین و واریز شدن مرحله اول یارانه معیشتی، مقرر شدن در روز بیستم هر ماه یارانه نقدی خانوارها به حساب سرپرست واریز شد.

مهدی قمصریان، سخنگو سازمان برنامه‌وبودجه نیز روز گذشته گفت که یارانه نقدی خانوارها در ساعات ابتدایی روز ۲۱ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.


چه تعداد از یارانه‌بگیران امسال حذف شدند؟


وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق مصوبه هیات وزیران در مرداد ماه امسال موظف شد یارانه سه دهک بالای درآمدی را حذف کند، اما در مجموع یارانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تا مهر ماه امسال حذف شد.

بنابراین ابتدا در شهریور ماه یارانه حدود ۱۶۳ هزار خانوار که جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در بر می‌گرفت حذف شد.

سپس یارانه نقدی ۴۰۰ هزار نفر از «یارانه‌بگیران غیرنیازمند» همزمان با واریز یارانه نقدی مهر ماه قطع شد و مجموع کسانی که یارانه نقدی شان قطع شده به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

این روند حذف یارانه‌بگیران قرار بود ادامه دار باشد که به نظر می‌رسد پس از گران شدن بنزین و التهابات پس از آن در آبان ماه، قطع شد.

همچنین در بودجه سال ۹۹ ذیل تبصره ۱۴ به وزارت کار گفته شده که یارانه سه دهک درآمدی را در سال آینده حذف کند که طبق گفته مژگان خانلو، سخنگو بودجه سازمان برنامه این سه دهک شامل ۲۰ میلیون نفر از جمعیت یارانه‌بگیران می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
نوروززارعی
Iran, Islamic Republic of
07:30 - 1399/01/31
سلام ای مردم ای مردم بارون کو بارون کوه ای بارون کارون کوه ؟؟؟؟
به که دادن این کمک معیشتی را...
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: