لطفا تا اطلاع ثانوی در خانه بمانید!
کد خبر: ۳۲۷۰۱۰
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
0
در حالی که مدام به مردم هشدار داده می شود به سفر نروند و در خانه بمانند اما؛ مردم دلخوش به سهمیه بنزین نوروزی راهی جاده ها شده اند. همین امر باعث شد مصوبه تخصیص این سهمیه لغو شود.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، با وجود اینکه از سوی ارگان های متعدد از هموطنان درخواست شده که راهی سفر نشوند اما، مردم باز هم راهی جاده ها شده و مشکلاتی را به وجود آورده اند.

این ویروس که از چین به قم و تهران آمد در کسری از ثانیه به کمک میزبانانش که به گفته های وزارت بهداشت و ارگان های مسئول عمله نکردند از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کرده است و حالا نه تنها در تهران بلکه در شهرهای شمالی و استان‌هایی همچون مازندران اصفهان و مرکزی جا خوش کرده و انگار خیال رفتن ندارد.
سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران از مردم خواسته اند از خانه هایشان تکان نخورند چه برسد به آنکه در آستانه نوروز و به رسم هزار ساله شان خیال دید و بازدید و سفر کردن به شمال و شهرهای توریستی همچون یزد، اصفهان و شیراز به سرشان بزند ولی مردم به خیال 60 لیتر سهمیه بنزین ماشین ها را استارت زده و چمدان ها را آماده کرده و راهای جاده ها شدند همین امر باعث شد تا تجدید نظری درباره اختصاص این سهمیه در این شرایط زمانی بحرانی صورت گیرد.
 
سهمیه بنزین نوروزی، شاید وقتی دیگر
 
تا اینکه روز گذشته عضو کمیسیون انرژی مجلس از لغو مصوبه پارلمان درباره تخصیص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین برای ایام نوروز خبر داد.

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در قالب لایحه بودجه ۹۹ مبنی بر تخصیص ۶۰ لیتر سهمیه بنزین برای نوروز، گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و تاکیدات ستاد مقابله با گسترش این ویروس مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام نوروز، فعلا این مصوبه مجلس لغو شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، در پیشنهادی که مطرح کرده ایم، زمان واریز این سهمیه ۶۰ لیتری به کارت‌های سوخت، به دولت واگذار شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان واریز سهمیه بنزین نوروزی به دولت واگذار شده، زمان آن هنوز مشخص نیست.

میرزایی با اشاره به اخباری مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین نوروزی در ایام تابستان، آن را غیر واقعی دانست و اظهارکرد: مقرر شده که دولت قبل از هرگونه تصمیم گیری در این زمینه، مراتب آن را در قالب اصلاح لایحه بودجه ۹۹ به مجلس ارسال کند و تصمیم گیری نهایی در این زمینه به عهده نمایندگان مجلس است، بنابراین انتقال سهمیه بنزین ۶۰ لیتری برای ایام تابستان نیز صحت ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: البته ممکن است سهمیه ۶۰ لیتری بنزین نوروزی به ایام دیگری، مثلا بهار یا تابستان منتقل شود، اما هنوز چیزی قطعی نیست و اکثریت نمایندگان مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.
 
تا این لحظه بسیاری از شهرها و استان‌ها ممنوعیت سفر اعلام کردند که شامل یزد، گیلان، فارس، قزوین، زنجان، اردبیل، کرمان، اصفهان، گلستان، سمنان، لرستان، گلستان، مازندران، کرمانشاه، بندر گناوه، خراسان رضوی، منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد ماکو، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان بوده است.
 
این نکات به این دلیل بیان شد که برای چندمین بار متوالی و به خاطر رسالتی که بر گردن ما خبرنگاران است به شما مردم عزیز ایران تاکید شود که" لطفا تا اطلاع ثانوی در خانه بمانید و خیال سفر را در نوروز از سر بیرون کنید چرا که حتی اگر پایتان را از ماشین تان بیرون نیاورید و تنها از مبدا به مقصد برسید، کرونا، این میهمان ناخوانده را نیز با خود منتقل کرده اید وحتی اگر جوان و خیلی خوش شانس باشید و جان سالم بهه در ببرید بازهم عامل شاید مرگ شخص دیگری باشید. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: