April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۰۲۵
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
0
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارندگی های اخیر در تمامی استان های کشور، وضعیت مزارع گندم‌ مطلوب است.

وضعیت مطلوب مزارع گندم در سال زراعی جدید

 

به گزارش پول نیوز، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران وضعیت مزارع گندم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بارندگی های اخیر در تمامی استان های کشور و وضعیت سبز مزارع پیش بینی ما این است که برای سال آینده گندم مورد نیاز از تولید داخل تامین می شود.

وی افزود: با وجود شرایط مساعد مزارع و راندمان تولید، در صورت تامین به موقع کود سرک احتمال افزایش تولید گندم وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه مشکل تامین کود مورد نیاز کشاورزان مرتفع نشده است، بیان کرد: با توجه به آغاز فصل داشت گندم، درخواست تولیدکنندگان این بوده که تولید صنایع پتروشیمی کشور بیشتر روی کود اوره متمرکز شود و کودهایی که به منظور صادرات در گمرکات انبار شده وارد بازار داخل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۰ درصد کود سرک مورد نیاز کشاورزان تامین شده است، گفت: براین اساس شرایط صادرات این کودها فعلا مهیا نیست، به همین دلیل خواهان این هستیم که محموله های مانده در گمرکات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

نیازی به واردات گندم نداریم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به سطح زیر کشت و راندمان تولید، سال آینده به شرط تامین کود سرک مورد نیاز، پرداخت نقدی و به موقع خرید با نرخ مورد رضایت کشاورزان نداریم، در غیر این صورت مشکلات خرید همانند سال گذشته ادامه دار خواهد شد.

هاشمی در پایان درباره آخرین پیگیری ها پیرامون قیمت خرید تضمینی گندم تصریح کرد: با وجود پیگیری های مکرر از سازمان بازرسی، قوه قضاییه، مجلس و شورای اقتصاد تا کنون نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح نشده است که بنابر وعده نمایندگان مجلس انتظار می رود در بودجه سال ۹۹ نرخ خرید تضمینی افزایش یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: